Ik ben momenteel bezig met het programmeren van mijn op zelf ontwikkelde PCB in STM32CubeIDE. De PCB is uitgerust met een STM32F103CBT6 microcontroller en een 16 MHz kristaloscillator. Op de PCB zijn 4 rotary encoders aangesloten, waarbij elke encoder is toegewezen aan een specifieke timer (encoder 1 op timer1, encoder 2 op timer2, enzovoort). Mijn doel is om de encoder te programmeren, zodat ik de draairichting kan detecteren. Ik wil de gedetecteerde draairichting vervolgens registreren als een knopinput. Bijvoorbeeld, links draaien wordt button 1 en rechts draaien wordt button 2. Deze input wordt vervolgens in een game gekoppeld aan een specifieke functie.
Op de PCB zijn ook 16 drukknoppen geschakeld in een button matrix, die al correct functioneren en input verzenden via hid reports. Echter, ik heb moeite met het gebruik van timers voor de encoders. Wanneer ik de encoderpinnen eenvoudig als GPIO-input instel en programmeer, werken ze wel correct. Maar in deze configuratie heb ik last van onjuiste input / jumping tussen pinnen. Online is mij geadviseerd om de encoders op de timers aan te sluiten. Is er iemand die mij verder kan helpen of meer informatie kan geven?
Als er meer info nodig is hoor ik het graag.
Op de PCB zijn ook 16 drukknoppen geschakeld in een button matrix, die al correct functioneren en input verzenden via hid reports. Echter, ik heb moeite met het gebruik van timers voor de encoders. Wanneer ik de encoderpinnen eenvoudig als GPIO-input instel en programmeer, werken ze wel correct. Maar in deze configuratie heb ik last van onjuiste input / jumping tussen pinnen. Online is mij geadviseerd om de encoders op de timers aan te sluiten. Is er iemand die mij verder kan helpen of meer informatie kan geven?
Als er meer info nodig is hoor ik het graag.