Ik heb een ssd met Windows 10 besturingssysteem.
Als ik deze als opstartschijf wil gebruiken in een andere computer, kan dat?
De schijf is namelijk afkomstig uit een AMD computer en ik wil dat uitproberen
in een pc met Intel processor die ik kan overnemen, maar ik wil weten of dat wel kan.
Anders krijg ik weer een overbodige toren in huis.
De reden is de volgende: op die ssd zitten namelijk gegevens die ik wil overplaatsen
en dat is voor een deel gelukt. Maar ik heb het idee dat er nog meer 'verstopt' zit op
die schijf. Dingen die ik wel kon vinden bij het normaal functioneren van de pc maar
nu de schijf eruit is heb ik naar mijn gevoel niet alles terug gezien bij het redden van
de data.
Hij is nu als een externe schijf aangesloten en ik heb wat kunnen saven. Kon ik hem
nog maar als eerst zien, normaal functionerend met Windows 10. De pc blijft op zwart
als ik hem als opstartschijf gebruik in de nieuwe toren, dus heb ik uit veiligheid dat maar
een keer geprobeerd en de nieuwe pc met rust gelaten.
Ik heb een oude pc gezien om het daarmee uit te proberen, vandaar deze vraag.
Als ik deze als opstartschijf wil gebruiken in een andere computer, kan dat?
De schijf is namelijk afkomstig uit een AMD computer en ik wil dat uitproberen
in een pc met Intel processor die ik kan overnemen, maar ik wil weten of dat wel kan.
Anders krijg ik weer een overbodige toren in huis.
De reden is de volgende: op die ssd zitten namelijk gegevens die ik wil overplaatsen
en dat is voor een deel gelukt. Maar ik heb het idee dat er nog meer 'verstopt' zit op
die schijf. Dingen die ik wel kon vinden bij het normaal functioneren van de pc maar
nu de schijf eruit is heb ik naar mijn gevoel niet alles terug gezien bij het redden van
de data.
Hij is nu als een externe schijf aangesloten en ik heb wat kunnen saven. Kon ik hem
nog maar als eerst zien, normaal functionerend met Windows 10. De pc blijft op zwart
als ik hem als opstartschijf gebruik in de nieuwe toren, dus heb ik uit veiligheid dat maar
een keer geprobeerd en de nieuwe pc met rust gelaten.
Ik heb een oude pc gezien om het daarmee uit te proberen, vandaar deze vraag.
[ Voor 54% gewijzigd door sugarcool6 op 10-11-2023 16:13 ]