Geen signaal van KPN ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Sinds ongeveer 2 weken heb ik problemen wanneer ik mijn tv ontvanger en SONY XR Google tv aanzet.
De tv lijkt geen signaal door te krijgen van mijn KPN tv ontvanger.
De enige oplossing wat tot op heden werkt is de tv uit te zetten en opnieuw aan. Dan heb ik weer beeld.
De KPN tv ontvanger uit en weer aanzetten terwijl de tv aanblijft geeft geen beeld als resultaat.

Input signaal staat net als altijd voorheen op HDMI4 (niets in gewijzigd met kabeld o.i.d.). Wisselen naar HDMI3 en weer terug naar 4 geeft ook geen resultaat.

Heb de KPN tv ontvanger gewisseld met een ander exemplaar uit de slaapkamer, precies hetzelfde resultaat.
Stroom er minstens 2 minuten vanuit met stekker uit het stopcontact is niet de oplossing.

Om nou dagelijks 2 keer de tv te moeten aanzetten is ook zo wat. Iemand enig hoe dit zou kunnen komen. Heeft altijd prima gewerkt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-09 14:34
Heb je KPN support al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 13:39
Heb je een monitor met HDMI input? Dan kun je op het moment dat je geen beeld hebt, die er eens op te zetten. Dit om te kijken waar het probleem zit.

Schakel je trouwens zelf om naar HDMI4 op de afstandsbediening, of doet de TV dat? Mijn TV schakelt ook niet altijd om naar de juiste HDMI ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
kzin schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:46:
Heb je een monitor met HDMI input? Dan kun je op het moment dat je geen beeld hebt, die er eens op te zetten. Dit om te kijken waar het probleem zit.

Schakel je trouwens zelf om naar HDMI4 op de afstandsbediening, of doet de TV dat? Mijn TV schakelt ook niet altijd om naar de juiste HDMI ingang.
Staat vanzelf op HDMI4. Zet tv uit, later weer aan en dan geen beeld. Check in input staat hij wel nog steeds op de tv ingang.
TV weer uit en aan, en hij doet het weer.

Ik zal eens proberen met een losse monitor met HDMI, goed plan om even te testen. Thnx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harold_S
Ja, die geven aan zet hem sowieso op HDMI1 want verbeterd signaal vanuit de ontvanger krijg je niet, waar 3 en 4 wel graag gebruik van maken. Dus ik ga hem ook even overprikken op een andere port. Thnx.