Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe game pc waar ik weer wat jaren mee vooruit kan. Mijn vorige pc was ruim 12 jaar oud (AMD Phenom X6, HD5770 …) en heeft laatst de geest gegeven. Ik speel vooral shooters en RPGs, maar gezien mijn oude systeem niet de laatste AAA games. Als dit systeem staat kan ik beginnen aan (o.a.) Baldur’s Gate 3 en Starfield. Ik hou de BBG en dit forum al een tijdje in de gaten en heb op basis daarvan onderstaande lijst samengesteld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1750 euro is een mooi bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Dell UltraSharp U2719D, toetsenbord, muis en licentie voor Windows heb ik al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen grote merkvoorkeuren. Ik heb wel goede ervaring met ASUS en Sapphire maar het hoeft niet per se.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zo stil mogelijk systeem heeft natuurlijk wel voorkeur.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een laatste (sanity) check op onderstaande lijst. Gaat alles samenwerken of heb ik ergens een gekke keuze gemaakt.
Ik wil een nieuwe game pc waar ik weer wat jaren mee vooruit kan. Mijn vorige pc was ruim 12 jaar oud (AMD Phenom X6, HD5770 …) en heeft laatst de geest gegeven. Ik speel vooral shooters en RPGs, maar gezien mijn oude systeem niet de laatste AAA games. Als dit systeem staat kan ik beginnen aan (o.a.) Baldur’s Gate 3 en Starfield. Ik hou de BBG en dit forum al een tijdje in de gaten en heb op basis daarvan onderstaande lijst samengesteld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1750 euro is een mooi bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Dell UltraSharp U2719D, toetsenbord, muis en licentie voor Windows heb ik al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen grote merkvoorkeuren. Ik heb wel goede ervaring met ASUS en Sapphire maar het hoeft niet per se.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zo stil mogelijk systeem heeft natuurlijk wel voorkeur.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een laatste (sanity) check op onderstaande lijst. Gaat alles samenwerken of heb ik ergens een gekke keuze gemaakt.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 396,- | € 396,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 208,16 | € 208,16 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 569,- | € 569,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 113,41 | € 113,41 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 57,93 | € 57,93 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 112,90 | € 112,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 12 750W | € 143,99 | € 143,99 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 96,46 | € 96,46 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.697,85 | ||