Glasvezel bij alle bovenburen maar 'geen capiciteit' bij mij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Hi Tweakers,

Wellicht dat jullie hier nog goede adviezen voor hebben. Ik heb een appartement gekocht op de begane grond. Waarschijnlijk is in 2013 door de huidige bewoners geweigerd toen KPN glasvezel in de straat heeft aangelegd. De drie appartementen boven mij zijn namelijk wel voorzien.

Nu heb ik haalbaarheidsonderzoek laten uitvoeren door KPN Netwerk, en er wordt aangegeven dat er geen capaciteit is in de wijkcentrale. 'Er zijn geen vrije glasvezels beschikbaar'.

Het lijkt me dat als glasvezel in de straat komt, er ook voldoende capaciteit opgetuigd wordt. Maar met KPN kom ik momenteel niet verder.

De DSL verbinding is op het moment ook niet aanwezig en ligt ergens onder de stoep. De vloer bij mij is dichtgestort met beton. Wel lopen er mantelbuizen naar de straat vanuit de meterkast.

Is er een mogelijkheid om via derde een glasvezel verbinding te realiseren? Hoor graag jullie adviezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-06 16:27
Ik denk dat je iets verkeerd begrepen hebt.

Als er geen ruimte is in de wijkcentrale, dan kun je wel een glas kabel hebben in je huis, maar die kan nergens in de wijk centrale geprikt worden. Je ISP zal een nieuwe switch erbij moeten plaatsen. Meestal willen ze dat pas doen als er meerdere klanten aangesloten willen worden, en wordt de vraag dus hoog genoeg dat KPN overgaat tot het plaatsen van een nieuwe extra switch.

Je zou eventueel andere ISP's kunnen contacteren met de vraag of hun wél al bereid zijn om een switch te laten plaatsen, maar hoe dan ook is er dus kennelijk geen ruimte in de wijk centrale om jouw glas verbinding ergens in te prikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zou kijken of je via een andere provider (via kpn glasvezel) kan aansluiten? Kijk op een site als internetten.nl etc

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
Heb je zelf wel een glasvezelpunt in je huis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:03

Wildfire

Joy to the world!

Ykev schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:11:

[..]

Nu heb ik haalbaarheidsonderzoek laten uitvoeren door KPN Netwerk, en er wordt aangegeven dat er geen capaciteit is in de wijkcentrale. 'Er zijn geen vrije glasvezels beschikbaar'.
Zou je in een privé-bericht mij je postcode en huisnummer kunnen sturen? Ik ben benieuwd wat mijn infra-app zegt over jouw adres, als er echt geen capaciteit is dan zou mijn app moeten laten zien dat jij effectief niet aansluitbaar bent.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1