Excel bestand opent niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-12-2024
Mijn vraag
Ik heb een excel bestand, zonder macro's dat van het ene op het andere moment zich leek af te sluiten. Nu kan ik vervolgens hem niet meer openen (zichtbaar maken). Als ik dubbelklik opent hij wel excel, maar laat niet mijn document zien. Ik kan de naam e.d. niet wijzigen daarna omdat hij zegt dat het bestand wel in gebruik is.

ik heb niets gewijzigd, toen het gebeurde.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Extensie veranderd, andere excel versies geprobeerd, reboot computer.
EDIT: ik heb op een MAC geprobeerd hem te openen en dan krijg ik de melding: Unable to archive error 512.

Er staan behoorlijk wat persoonlijke gegevens in het bestand dus ik kan het helaas hier niet delen.

[ Voor 7% gewijzigd door hansheem op 10-11-2023 13:39 ]

Beste antwoord (via hansheem op 10-11-2023 14:11)

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:23
Niet direct een oplossing maar wel nog wat andere zaken die je zou kunnen proberen
  • Open Excel terwijl je <SHIFT> ingedrukt houdt. Dit voorkomt de uitvoering van eventuele autoexec macros and AddOns
  • Probeer het bestand in een ander pakket te openen, zoals Google sheets of LibeOffice
  • Maak een nieuw excelbestand en kies daar voor Data -> Get Data -> From File -> From Excel workbook. Probeer op die manier de data uit je oude bestand te importeren in de nieuwe

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:23
Niet direct een oplossing maar wel nog wat andere zaken die je zou kunnen proberen
  • Open Excel terwijl je <SHIFT> ingedrukt houdt. Dit voorkomt de uitvoering van eventuele autoexec macros and AddOns
  • Probeer het bestand in een ander pakket te openen, zoals Google sheets of LibeOffice
  • Maak een nieuw excelbestand en kies daar voor Data -> Get Data -> From File -> From Excel workbook. Probeer op die manier de data uit je oude bestand te importeren in de nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-12-2024
Via google docs is het gelukt !!
de andere twee werkte niet maar ik ben hier heel blij mee! ik had het al wel via een mac geprobeerd dat werkte niet, dus aan google docs had ik zelf niet gedacht.

je bent mijn held van de dag, dankjewel!