Lenovo T490s: 2100 detection error

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-04 14:57
Mijn vraag
De laptop start niet meer op. Zowel aangesloten op netstroom, als zonder. Krijg bij opstarten direct een error:

2100: detection error on HDD0 (main hdd)

De enige optie is op esc drukken waarna je in een menu komt. Geen idee wat ik moet doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op google gezocht. Daar staat dat je de accu eruit moet halen maar er zit geen losse accu in? En stekkers controleren maar geen idee waar ik op moet letten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Klinkt alsof de HDD overleden is.

Bovenstaande video laat je zien op welke manier je de HDD kunt vervangen.
Wat de batterij betreft, je hebt in de nieuwere modellen van laptops met een vaste batterij de mogeljkheid in de BIOS om de laptop af te sluiten en de batterij op inactief te zetten (zit meestal onder de Power options in het BIOS). Die optie activeer je en vervolgens sluit de laptop zichzelf af vanuit het BIOS. Daarna kun je de laptop open maken en de HDD vervangen (of controleren of die nog goed op zijn plek zit).
Je kunt hem natuurlijk er even uit halen, in een externe behuizing zetten en dan checken of hij op een andere PC herkend wordt.
Hier vind je een aantal opties wat betreft USB behuizingen voro M.2 HD's.
Als je nog garantie op je laptop hebt zitten, kun je ook een ticket aanmaken bij Lenovo. Ik had een T14 met garantie en een BIOS probleem. Was mijn laptop een paar dagen kwijt, maar wel gefixt. Geen service om over te klagen, wat mij betreft.

Ik hoop dat je er hier mee uitkomt. Succes!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
Hij start net ineens wel op en alles werkt zonder iets gedaan te hebben. Dus definitief overleden is het dan niet, toch?
Misschien open maken en de stekkers checken of wellicht dat er veel stof in zit?

Moet eerst de batterij op inactief alvorens je de laptop open maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

SX-Superfly schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:11:
Hij start net ineens wel op en alles werkt zonder iets gedaan te hebben. Dus definitief overleden is het dan niet, toch?
Misschien open maken en de stekkers checken of wellicht dat er veel stof in zit?

Moet eerst de batterij op inactief alvorens je de laptop open maakt?
Daar heb je geluk mee inderdaad. Ik zou in ieder geval een SMART check doen op je disk om te kijken wat de conditie is.
Daarna inderdaad de koppeling met je laptop checken door de boel even open te maken. Dit ALTIJD doen met het uitschakelen van de batterij, om te vookromen dat er overgebleven stroom op de componenten staat.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Dankje! Hoe doe ik een smart check op de hdd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Google even op HD-Tune smart check

Dan zou je wel het een en ander daarover moeten kunnen vinden.

Pagina: 1