Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:48
Mijn vraag

Ik loop nu 2 maanden met een Forerunner 945 LTE rond. Ik zit 2 keer in de week op de racefiets en ik ga 2 keer in de week hardlopen. VO2max = 58 dus ik ben aardig getraind.

De Garmin heb ik oa gekocht om gerichter te trainen met hartslagzones. Mijn rusthartslag is 39 en mijn max is 167. De metingen aan de pols lijken mij correct, omdat ze goed overeenkomen met borstbandmetingenn van voordat ik de Forerunner had.

Laat ik echter de forerunner mijn maximale hartslag automatisch bepalen dan komt daar een onmogelijk hoge hartslag uit dus ik voer mijn maximale hartslag maar handmatig in. Wel vreemd dat Garmin met een hartslag komt die veel hoger ligt dan wat hij zelf meet. Mogelijk één of andere onjuiste extrapolatie/algoritme?

Nu heb ik voor het eerst een lactaatdrempeltest uitgevoerd en mijn forerunner voor het eerst aan een borstband gekoppeld. Ik ging helemaal stuk met de test en hield het laatste blok niet vol omdat ik op een hartslag moest lopen die rond en boven mijn maximale hartslag ligt. Als uitslag kreeg ik 159 als lactaatdrempel, wat maar iets onder mijn maximale hartslag ligt. Dit klopt echt niet, want dit hou ik nog geen 4 minuten vol. Ik denk dat het werkelijk ergens rond de 140-148 zou moeten liggen.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen? Het bepalen van de hartslagzones lijkt mij toch één van de belangrijkste functies.