Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Hue] 2 motion sensors werken niet lekker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mathijsassen
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-10-2024
De volgende situatie;

In mijn hal heb ik 2 gu10 hue spots hangen
In mijn keuken heb ik ook 2 gu10 hue spots hangen.

In de hal én in de keuken heb ik een sensor hangen die, bij beweging, beide lampen (in de hal en in de keuken) moet aanzetten voor een periode van 3 minuten. Dat gebeurt ook netjes.
Zodra ik via de woonkamer naar de hal en keuken loopt gaan alle lampen aan via de hal sensor. Eenmaal als ik in de keuken bezig ben gaan de lampen na 3 minuten uit maar blijven niet aan ondanks er beweging is.
Als ik in de keuken blijf en de lampen helemaal uit zijn gaan ze na 10 seconden weer aan. Waarom blijven de lampen niet gewoon branden? Hij detecteert immers beweging.

Iemand een oplossing?

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:20

D4NG3R

kiwi

:)

Omdat de bewegingssensor in de hal geen beweging meer detecteert en daarom het 'uit' signaal stuurt, pas na enkele (10) seconden ververst de bewegingssensor in de keuken weer en gaan de lampen weer aan.

Ik heb deze situatie zelf ook gehad met een tweetal Ikea sensoren/lampen in de hal/overloop, maar stuur deze tegenwoordig aan via Home Assistant.

Is het niet makkelijker om de lampen in de hal en keuken elk enkel door hun eigen beweggingssensoren aan te sturen? Wellicht zijn er groeperingsmogelijkheden via de bridge/app maar daar ben ik niet bekend mee.

[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 10-11-2023 09:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mathijsassen
Hmm zal dat het zijn. Had gehoopt dat de sensor in de keuken de hal zal overrulen en dus gewoon blijft branden. Maar dat is dus kennelijk niet het geval.
Als de lampen nog aan staan en iets dimmen en ik loop weer de hal in gaan ze weer naar 100%, dus dat versterkt jouw theorie wel.

Jammer dat er vanuit HUE geen combi is, maar zal de sensoren los van elkaar aansturen per ruimte.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:23
Hoe stuur je die lampen aan? Met een automatisering kun je dit prima oplossen.

In home assistant kan je die twee pir sensors samen voegen zodat deze "aan" is wanneer 1 van beide sensoren beweging ziet. Moet ook wel in andere pakketten kunnen lijkt me.

• Mathijsassen
Ik gebruik nu ‘gewoon’ de Philips hue app. Ik ga home assistant eens proberen!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:20

D4NG3R

kiwi

:)

Houd er rekening mee dat als je de boel wil gaan aansturen met bijvoorbeeld Home Assistant of Domoticz je wel een computer moet hebben welke 24/7 aan blijft om de software op te draaien.

Home Assistant heeft in ieder geval prima integratie met Hue: https://www.home-assistant.io/integrations/hue/

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mathijsassen
Ik zie het nu inderdaad. Dat word mij wat te veel van het goede. Dan stuur ik de 2 sensoren wel los aan per ruimte.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik ben geen Hue gebruiker maar ik vond nog: sensor couple, misschien is dat wat?

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:07

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Daar is een oplossing voor in Hue Labs: "Sensor couple".
The result: if one of the sensors detects motion it will switch on the lights – and only if both sensors no longer detect motion it will switch off the lights. Please note that installing this Formula will overwrite the current behavior of your motion sensors.
https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/sensor-couple

/edit: sorry, spuit 11 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door PowerFlower op 16-11-2023 19:17 ]

Pagina: 1