Toon posts:

.avi doet duidelijk te tof

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo gastjes ;)

Ik heb hier een mooi .avi'tje liggen alleen ik heb een probleem bij het afspelen. Wanneer Windows Media Player de avi opent, gaat hij zoeken naar een codec. Je kent het wel, searching for codec, downloading codec etc.

Wat wil nu het verhaal? Na het searchen en downloaden van een codec (ik weet dus niet welke) heb ik wel beeld maar geen geluid :(

Hoe is dit euvel precies op te lossen? En hoe kom ik erachter wat er precies aan schort bij dat avi'tje?

Tnx guys! :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

DivX codec al geinstalled? AC3 codec?
denk i kwel te vinden op www.divx-digest.com of www.dvd-digest.com , of anders google

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:40

Hu9o

Schokkend

hmm, dat is ook vaag. Ik heb dat ook wel eens dat hij gaat dloaden. Maar ik heb dan heel vaak dat ik wel geluid heb maar geen beeld.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

mmmmmmmmmmm heb je toevallig The Mexican dvd-rip (2 files van 700mb) die doet het bijm ij nl. ook niet

laat ff weten

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 00:50 schreef dreeke het volgende:
DivX codec al geinstalled? AC3 codec?
denk i kwel te vinden op www.divx-digest.com of www.dvd-digest.com , of anders google
Hmm ff verder nieuws: die gast waar ik die avi vandaag heb zegt dat het een DIVX is, maar hoe kan het dat ik dan geen geluid heb terwijl ik andere DIVX'en wél kan kijken mét geluid?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 00:51 schreef Shove_it999 het volgende:
mmmmmmmmmmm heb je toevallig The Mexican dvd-rip (2 files van 700mb) die doet het bijm ij nl. ook niet

laat ff weten
Neej, die is het niet. Gaat hier om Dogma :)

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op donderdag 06 september 2001 00:52 schreef MaStEr-D het volgende:

[..]

Hmm ff verder nieuws: die gast waar ik die avi vandaag heb zegt dat het een DIVX is, maar hoe kan het dat ik dan geen geluid heb terwijl ik andere DIVX'en wél kan kijken mét geluid?
Geluid kan met veel verschillende codecs geencodeerd worden, je hebt gewoon nog niet de goede audio codec te pakken. De AC3 codec zou wel eens de goede kunnen wezen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 00:57 schreef Fatamorgana het volgende:

[..]

Geluid kan met veel verschillende codecs geencodeerd worden, je hebt gewoon nog niet de goede audio codec te pakken. De AC3 codec zou wel eens de goede kunnen wezen.
Ok bedankt. Ik ga even zoeken ;)

Verwijderd

<edit> stond verhaal, niet meer van toepassing :Z </edit>

Verwijderd

Topicstarter
bij info van de file stond dit:
Windows Media Audio V2, 64 kbps, 44 kHz, stereo (for audio/video)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus nu die Windows Media Audio V2 codec geinstalleerd (althans, ik denk dat dat gelukt is), maar nogsteeds heb ik geen geluid tijdens het afspelen :(

Hoe is die avi nog te redden??

Verwijderd

Topicstarter
Nog een update...

In VirtualDub heb ik geprobeerd een andere audiocompressie toe te passen, maar ook hier geeft ie een probleem. Hij zegt namelijk dat ie geen Microsoft Audio Codec kan vinden :(

Blegh, dit wordt echt vervelend...

• Neejoh
  • Laatst online: 07-07 15:30
als het goed is doet hij het wel in Real Player... Probeer dat eens

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je dat ac3-pack al dan?
Was bij mij ook zo met Das Boot.

AC3 wordt best veel gebruikt.

Dat zipje moet jergens uitpakken, waar die permanent blijft staan, en dan het batch-filetje runnen, zodat de filters worden geregistreerd

• Neejoh
  • Laatst online: 07-07 15:30
Op donderdag 06 september 2001 12:40 schreef KillerAce_NL het volgende:
Heb je dat ac3-pack al dan?
Was bij mij ook zo met Das Boot.

AC3 wordt best veel gebruikt.

Dat zipje moet jergens uitpakken, waar die permanent blijft staan, en dan het batch-filetje runnen, zodat de filters worden geregistreerd
AC3 :?
Ken ik niet eens..... * Neejoh schaamt zich diep *
Is dit dan een soord DivX;-) ????

En is dit dan wel nodig? Want ik ken het probleem dat hij vraagt naar Windows Media Audio V2 codec ...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 12:43 schreef Neejoh het volgende:

[..]

AC3 :?
Ken ik niet eens..... * Neejoh schaamt zich diep *
Is dit dan een soord DivX;-) ????

En is dit dan wel nodig? Want ik ken het probleem dat hij vraagt naar Windows Media Audio V2 codec ...
Nou ik heb die Ac3 codecs geinstalleerd, maar dat had geen success. Hij blijft toch altijd zeuren om die Windows Media Audio V2 codec. Als je de file opent in VirtualDub trouwens, dan is ie onzeker welke audio codec er nou gebruikt is...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je wel het uitgepakte zipje op zijn plek laten staan?
(die files die erin zaten dus)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 12:58 schreef KillerAce_NL het volgende:
Heb je wel het uitgepakte zipje op zijn plek laten staan?
(die files die erin zaten dus)
Ja dat heb ik gedaan, maar ik heb de hoop al opgegeven icm die AC3 codec...
Tis wat anders lijkt me, ik voel het aan me spa blauw ;)

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 06 september 2001 00:51 schreef Shove_it999 het volgende:

laat ff weten
Ff de Audiofilters downloaden hier http://doom9.org/divx__ac3.htm. Ik had hetzelfde probleem. Ligt aan dolby settings ofzo.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan ik even een klein stukje knippen uit die DIVX en dan jullie laten downen zodat je kunt kijken wat er mis mee is...

Is dat een idee :?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op donderdag 06 september 2001 12:55 schreef MaStEr-D het volgende:

[..]

Nou ik heb die Ac3 codecs geinstalleerd, maar dat had geen success. Hij blijft toch altijd zeuren om die Windows Media Audio V2 codec. Als je de file opent in VirtualDub trouwens, dan is ie onzeker welke audio codec er nou gebruikt is...
Toen jij die drivers hebt gedownload en uitgepakt heb je zeker dubbelgeklikt op het batch filetje? En toen zag jij een venstertje kort voorbijflitsen en dacht jij dat het goed was?

Als bovenstaande bewering klopt, doe dan het batchfiletje niet dubbelklikken, maar vanuit dosvenster runnen.

en verbaas je over de foutmelding!!!

Doe nu batchfiletje in notepad openen.

Doe handmatig de opdrachten die erin staan en verbaas je nu over de registration succesfully yadayadadaya mededeling.

Ga je dogma kijken en verbaas je over het geluid!!

verbazingwekkend simpel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 16:51 schreef Lampje het volgende:

[..]

Toen jij die drivers hebt gedownload en uitgepakt heb je zeker dubbelgeklikt op het batch filetje? En toen zag jij een venstertje kort voorbijflitsen en dacht jij dat het goed was?

Als bovenstaande bewering klopt, doe dan het batchfiletje niet dubbelklikken, maar vanuit dosvenster runnen.

en verbaas je over de foutmelding!!!

Doe nu batchfiletje in notepad openen.

Doe handmatig de opdrachten die erin staan en verbaas je nu over de registration succesfully yadayadadaya mededeling.

Ga je dogma kijken en verbaas je over het geluid!!

verbazingwekkend simpel
Erhm zo heb ik het al gedaan trouwens... But then again, het is ook geen AC3 audio... Maar goed, behold this:

Afbeeldingslocatie: http://masterd.mine.nu/properties1.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://masterd.mine.nu/properties2.jpg

Dus wat is het nu precies...?

• dreeke

dreeke

outdated icon

uhmmm tja het is toch echt gewoon Windows Media Audio 2 dan... Kan je anders ff een paar sec. eruit knippen en ergens uploaden? Video en Audio Direct Stream Copy zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 18:33 schreef dreeke het volgende:
uhmmm tja het is toch echt gewoon Windows Media Audio 2 dan... Kan je anders ff een paar sec. eruit knippen en ergens uploaden? Video en Audio Direct Stream Copy zetten...
Nou hier is een stukje eruit:

bla

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders kon hem wel kijken met geluid... :(

Bij eigenschappen in Nandub stond er iets van:
"Divx ;-) Audio Codec" oid...

welke codec mis ik nú weer dan..?

Verwijderd

Topicstarter
goed, sluit deze zooi maar want men komt er toch niet uit en ik heb de hoop al opgegeven :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op donderdag 06 september 2001 23:15 schreef MaStEr-D het volgende:
goed, sluit deze zooi maar want men komt er toch niet uit en ik heb de hoop al opgegeven :)
Onzin! "men komt er toch niet uit" Je hebt al verschillende tips gekregen en als jij kan zien dat bij een pc van een vriend van je de divx codec wordt gebruikt en bij jou niet, zou je daar het probleem in moeten zoeken. Dus kijk ff of jij je divx wel goed hebt geinstalleerd en of dat maatje van jou niet een nieuwere versie gebruikt dan jij

Verwijderd

codec

Deze .exe runnen, dan laat ie een foldertje zien..

In dit foldertje dien je op 'run me first.bat' oid te klikken

Daarna doet je divx-je het.

Afbeeldingslocatie: http://cc18968-a.groni1.gr.nl.home.com/screen1.jpg

• dreeke

dreeke

outdated icon

Daar zou het aan kunnen liggen jah, hij doet het hier ook gewoon. Ik heb aléén DivX 3.11 installed, geen enkele andere extra codec.

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Op donderdag 06 september 2001 23:29 schreef hezik het volgende:
codec

Deze .exe runnen, dan laat ie een foldertje zien..

In dit foldertje dien je op 'run me first.bat' oid te klikken

Daarna doet je divx-je het.

[afbeelding]
En hier legt Hezik het even uit voor de mensen die nog nèt niet helemaal gek zijn.
Dus je moet Run me first eerst dubbelklikken? LOL

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Dit probleem had ik ook, met Me, Myself & Irene.avi (divx)

Ik heb het opgelost (jawel! ;) ) door DivX3.11alpha te installeren, die oudere codec ja :P

Ik had 4.01 al geïnstalleerd, maar toen 3.11a eroverheen en toen had ik geluid :) :) en daar dus WEER 4.01 overheen en zie daar, ik heb nog steeds geluid!

Het klopt inderdaad dat de meeste divx films helemaal geen probleem met geluid geven, maar sommige dus wel, zoals jij ook hebt kunnen ondervinden.

Mocht je die oudere codec niet hebben (want daar ligt de oplossing gewoon, in elk geval in mijn geval) mail of icq me dan ff.

Greetz,
Garrett

-edit- Ik zie dat de oplossing al is aangeboden inmiddels, ik had alleen pagina 1 gelezen van deze thread.

Nou ja, toch suc6! ;)

I love watercooling

Verwijderd

En hier legt Hezik het even uit voor de mensen die nog nèt niet helemaal gek zijn.
Ok, dan ook nog voor de echte gekken:

Afbeeldingslocatie: http://cc18968-a.groni1.gr.nl.home.com/screen2.jpg

overigens is dat idd de 3.11 alpha codec, die link..

en ja, DUBBELKLIKKEN :)
Pagina: 1