Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Instellen van watertemp vloerverwarming opstook protocol

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-10 18:58
Mijn vraag
Zie foto, welke van de 2 thermostaat kranen moet ik bedienen voor het instellen van de max watertemperatuur voor het opstook protocol?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De documentatie van de aannemer laat te wensen over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhBf3UyMqWT_O77XmcAZnfQY810=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qs2oYPSP97G4x5PXtysVt2v.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via lucas321 op 13-11-2023 11:30)

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-11 21:43
Ah dan is dat waarschijnlijk het RTL ventiel, dat is een eis van het stadswarmte bedrijf. Dit is in feite een tweede thermostaatknop die de retourtemperatuur begrenst. Als de temperatuur van het retourwater boven de ingestelde waarde komt, dan zal deze ook de aanvoer van warm water stoppen.
Deze stel je doorgaans in op een vaste bovenwaarde (30 graden bijvoorbeeld), en is een soort van een tweede beveiliging op de temperatuur of een manier om zo min mogelijk warm water retour te sturen.

Alle reacties

• jackorobot
De thermostaat knop rechtsboven, aan de aanvoer kant van de CV af, bepaalt de aanvoertemperatuur naar de vloer.
Dit zal je dus moeten gebruiken om de temperatuur van het water dat de vloer in gaat te bepalen.

• lucas321
Top. Thanks.

• lucas321
jackorobot schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:49:
De thermostaat knop rechtsboven, aan de aanvoer kant van de CV af, bepaalt de aanvoertemperatuur naar de vloer.
Dit zal je dus moeten gebruiken om de temperatuur van het water dat de vloer in gaat te bepalen.
Voor de compleetheid, wat doet die knop aan de linkerkant?

• jackorobot
Dat is iets minder bekend voor mij. Ben je toevallig aangesloten op een warmtenet/stadsverwarming?

• lucas321
Ja. Stadsverwarming inderdaad.

Acties:
  • Beste antwoord

• jackorobot
Ah dan is dat waarschijnlijk het RTL ventiel, dat is een eis van het stadswarmte bedrijf. Dit is in feite een tweede thermostaatknop die de retourtemperatuur begrenst. Als de temperatuur van het retourwater boven de ingestelde waarde komt, dan zal deze ook de aanvoer van warm water stoppen.
Deze stel je doorgaans in op een vaste bovenwaarde (30 graden bijvoorbeeld), en is een soort van een tweede beveiliging op de temperatuur of een manier om zo min mogelijk warm water retour te sturen.
Pagina: 1