Boorgaten opvullen voor stucen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 00:01
Nog een nog een noob-vraag:

Is het nodig/zinvol om schroefgaten in de muur op te vullen voordat er gestuct gaat worden?

En ik heb ervaren dat soms lastig kan zijn oude pluggen te verwijderen. Kan het kwaad deze te laten zitten?

Beste antwoord (via aap op 09-11-2023 22:57)

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 09:16

ErA

1: nee is niet lastig. Zie bovenstaande oplossing aangevuld met: Schroef er een klein beetje in draaien en dan met tang of klauwhamer trekken.

2: nee kan ook niet echt kwaad maar is beetje slordig als je geld gaat uitgeven aan laten stukken, en zorgt theoretisch voor een zwakke plek.

De stucadoor zal zeggen dat je het moet doen, want hij heeft geen zin in lelijke plekken. Met name als je maar een dun laagje stuk nodig hebt.

ofwel: weghalen

edit:

Als je hier over twijfelt dan doe je dat waarschijnlijk ook over stukjes (papier) behang die er niet makkelijk afgaan (mocht dat van toepassing zijn)

ook daarbij geld: Weghalen.

En óok als de huidige afwerking, bijv spachtelputz of grannol loslaat of hol klinkt:

Weghalen

Aan de arbeit tweaker! ;)

[ Voor 26% gewijzigd door ErA op 09-11-2023 21:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:00
Eruit trekken met een puntbektang of er helemaal inslaan.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:46

ViezeVis

Sample Text

aap schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:29:
Nog een nog een noob-vraag:

Is het nodig/zinvol om schroefgaten in de muur op te vullen voordat er gestuct gaat worden?

En ik heb ervaren dat soms lastig kan zijn oude pluggen te verwijderen. Kan het kwaad deze te laten zitten?
> Lijkt mij wel. Anders denk ik dat het stucwerk niet goed blijft zitten als er geen ondergrond is. En hoewel je met stuc wel wat kunt vullen lijkt het me niet handig. Kleine moeite om het op te vullen.

> Kijken of je er een schroef in kunt draaien voor een klein stukje om 'm zo eruit te trekken. En anders wat @Noutie zegt; puntbektang gebruiken. Overigens is de kans dan groot dat je 'm nog niet eruit krijgt maar slechts een hapje. Alternatief is zo diep mogelijk wegsnijden.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 09:16

ErA

1: nee is niet lastig. Zie bovenstaande oplossing aangevuld met: Schroef er een klein beetje in draaien en dan met tang of klauwhamer trekken.

2: nee kan ook niet echt kwaad maar is beetje slordig als je geld gaat uitgeven aan laten stukken, en zorgt theoretisch voor een zwakke plek.

De stucadoor zal zeggen dat je het moet doen, want hij heeft geen zin in lelijke plekken. Met name als je maar een dun laagje stuk nodig hebt.

ofwel: weghalen

edit:

Als je hier over twijfelt dan doe je dat waarschijnlijk ook over stukjes (papier) behang die er niet makkelijk afgaan (mocht dat van toepassing zijn)

ook daarbij geld: Weghalen.

En óok als de huidige afwerking, bijv spachtelputz of grannol loslaat of hol klinkt:

Weghalen

Aan de arbeit tweaker! ;)

[ Voor 26% gewijzigd door ErA op 09-11-2023 21:37 ]