T-Mobile modem op ziggo modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBart
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-11-2023
Hallo mensen,

Omdat er bij ons glasvezel wordt aangelegd heb ik besloten over te stappen op Odin (ik zit nu nog bij ziggo). Dit blijkt alleen over een paar maanden te zijn en zit nu dus opgescheept met een modem van T-mobile namelijk de Zyxel T-56.

Mijn abonnement loopt nu nog bij ziggo en ik wilde graag de Zyxel op zolder gebruiken. Aangezien de modem gewoon een WAN poort heeft dacht ik hem als router te gebruiken. Nu werkt de modem helaas niet als ik hem aansluit op de LAN poort van mijn ziggo modem naar de de WAN poort van de Zyxel (T-Mobile) modem.

Kan dit probleem verholpen worden of werkt de Zyxel slechts op een WAN aansluiting met het ONT glasvezel kastje?

Groeten Jan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:03
JanBart schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:47:
Hallo mensen,

Omdat er bij ons glasvezel wordt aangelegd heb ik besloten over te stappen op Odin (ik zit nu nog bij ziggo). Dit blijkt alleen over een paar maanden te zijn en zit nu dus opgescheept met een modem van T-mobile namelijk de Zyxel T-56.

Mijn abonnement loopt nu nog bij ziggo en ik wilde graag de Zyxel op zolder gebruiken. Aangezien de modem gewoon een WAN poort heeft dacht ik hem als router te gebruiken. Nu werkt de modem helaas niet als ik hem aansluit op de LAN poort van mijn ziggo modem naar de de WAN poort van de Zyxel (T-Mobile) modem.

Kan dit probleem verholpen worden of werkt de Zyxel slechts op een WAN aansluiting met het ONT glasvezel kastje?

Groeten Jan
Dat laatste, die WAN zal werken volgens een PPPOE verbinding. Dus wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

mad-dog schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:11:
[...]

Dat laatste, die WAN zal werken volgens een PPPOE verbinding. Dus wachten
Geen PPPoE, Odido doet DHCP over een VLAN (300 tagged). PPPoE is vooral van toepassing op KPN en haar subssmaakjes en zakelijke providers.

De WAN poort zal hard coded in vlan 300 zitten en daarom niet zomaar werken.

[ Voor 10% gewijzigd door nelizmastr op 09-11-2023 20:26 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:04
Als router instellen is sowieso niet handig omdat je dan twee gescheiden netwerken krijgt, probeer het eens als accesspoint: [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point