Spam en gebeld worden via WhatsApp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1839988

Topicstarter
Sinds enkele maanden krijg ik meerdere keren per week appjes, belletjes met nummers uit Brazilie, Pakistan en tig andere vreemde landen. Patroon wat ik zie is dat ze allen een profielfoto hebben, een selfie van een jonge vrouw. Dat laatste is eigenlijk al een red flag.

Ik beantwoord deze oproepen nooit en blokkeer gelijk het nummer.

Ben ik de enige die hier last van heeft of is dit iets wat breder speelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47

D4NG3R

kiwi

:)

Nope, gebeurt al een paar maanden. Doe jezelf een lol en zet deze aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gklu02FyO-CZyML6sN7Ztvnkyoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7pgs6oVQa94StUikqbpIChxr.jpg?f=fotoalbum_large

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-06 12:42
Anoniem: 1839988 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:42:
Sinds enkele maanden krijg ik meerdere keren per week appjes, belletjes met nummers uit Brazilie, Pakistan en tig andere vreemde landen. Patroon wat ik zie is dat ze allen een profielfoto hebben, een selfie van een jonge vrouw. Dat laatste is eigenlijk al een red flag.

Ik beantwoord deze oproepen nooit en blokkeer gelijk het nummer.

Ben ik de enige die hier last van heeft of is dit iets wat breder speelt?
Heb zelf ook een aantal plotselinge Whatsapp gesprekken gehad. Ze doen veelal een aanbod wat je volgens hun niet kunt laten lopen. Ze beloven je gemakkelijk werk met een hoog verdien gehalte. Zelf nooit interesse gehad en ook telkens afgewezen en gerapporteerd. Zelf vermoed ik dat ze mijn nummer van een of andere winkel site hebben kunnen bemachtigen.

Iets hiertegen heb ik zelf nog niet ontdekt. Moet wel zeggen had het een tijdje terug elke dag wel een bericht en nu sinds een dikke twee weken niks meer.

O dankje voor de tip D4ng3r :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-06 16:27
Ik krijg sinds 2 weken om de dag ongeveer een random whatsapp bericht, bij allemaal begint het nummer met +1 (447), zogenaamd recruiters voor bedrijven. Als je interesse hebt koppelen je ze wel even met iemand die het "inhoudelijk" kan bespreken.

Gewoon uitschelden en dan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 15:35
Duke of Savage schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:34:
Ik krijg sinds 2 weken om de dag ongeveer een random whatsapp bericht, bij allemaal begint het nummer met +1 (447), zogenaamd recruiters voor bedrijven. Als je interesse hebt koppelen je ze wel even met iemand die het "inhoudelijk" kan bespreken.

Gewoon uitschelden en dan blokkeren.
Aan de ene kant blij dat ik ze nog niet krijg, maar wel jammer omdat het altijd leuk is die mensen aan het lijntje te houden.

Zucht...