Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvanhecke
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik ben een leek op vlak van audio-apparatuur en al zeker wanneer het aankomt op het connecteren van de juiste apparatuur. Maar ben dus op zoek naar een nieuwe hifi-installatie met het enige doel om mijn vinyl-platen te beluisteren alsook te kunnen connecteren met bluetooth voor Spotify. Ik heb geen nood aan AV-functionaliteiten. Ik kijk dus momenteel naar een integrated amplifier met floorspeakers maar heb daar enkele vragen over:
- Is een integrated amp best of is een reciever voldoende? Ik lees overal dat integrated amps vaak phono-aansluiting hebben maar mijn phono is aangesloten op een mengpaneel en dat gaat naar de (nu nog) receiver. Heeft een integrated amp dan nog zin of kan dit evengoed met mijn receiver (die wel es aan vervanging toe is)? Ik wil wel het meest optimale geluid. Ik krijg nu gewoon geen goed geluid uit mijn installatie en geen idee of dit aan mijn reciever, mijn boxen of mijn mengpaneel ligt (lees: ik ben dus een leek)
- Ik denk volgende te combineren: Denon PMA600NE met Klipsh speakers. Ik zoek immers een amp rond de 400€ max, en wil graag bluetooth omdat ik ook wil streamen naar mijn hifi-installatie. Daarvoor is de Marantz PM6007 minder een optie omdat die geen bluetooth heeft, maar kan ik dit gemakkelijk uitbreiden (lees: voor niet teveel geld)
- De Marantz PM6007 heeft 45W per kanaal, lijkt me niet echt heel veel, maar maakt dat uit en waar moet ik op letten als ik dat connecteer met speakers qua vermogen?

Bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:07

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

hoe zou je 'gewoon geen goed geluid' verder omschrijven? Dan kan van alles zijn zo. Kraken, te veel volume, te weinig volume, te veel bas, te weinig bas, etc etc.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvanhecke
de hoge tonen komen veel te schel door, de bassen klinken dof bij laag volume en beginnen te kraken bij hoog volume. ik weet niet goed of het aan mijn mengpaneel of reciever ligt, kan de platenspelers niet rechtstreeks aansluiten op reciever want daar heb ik geen phono-ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 18:25
Als je je platenspeler aangesloten hebt op je mengpaneel en dat mengpaneel geen dedicated phono-ingang heeft is het logisch dat het niet goed werkt. Een RCA-aansluiting is niet per sé een phono aansluiting helaas, en de meeste mengpanelen hebben geen phono-ingang zover ik weet.

Als je (zeker) weet dat het mengpaneel het wel heeft (en het ook aan heeft staan!), dan is de belangrijkste vraag: Werken andere bronnen wel goed? Als een CD-speler of een telefoon wel goed klinkt, dan kan je platenspeler natuurlijk niet in orde zijn.

Als alles slecht klinkt, ben je verder van huis. Als we het hebben over goed geluid, dan zijn de speakers veruit het belangrijkste wat je kan kopen. Die maken het verschil qua geluid, de rest is relatief veel, veel minder belangrijk.

De versterkers die je noemt zal niets mis mee zijn. Het gaat meer om de features dan de zogenaamde audiokwaliteit, want het versterken van signalen is relatief makkelijk vergeleken met omzetten van elektrisch naar geluidsgolven.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

bartvanhecke schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:30:
de hoge tonen komen veel te schel door, de bassen klinken dof bij laag volume en beginnen te kraken bij hoog volume. ik weet niet goed of het aan mijn mengpaneel of reciever ligt, kan de platenspelers niet rechtstreeks aansluiten op reciever want daar heb ik geen phono-ingang.
Maak eens een paar foto's van wat je nu hebt en hoe het is aangesloten. Met een beetje geluk zit eea niet optimaal en kun je gebruik maken van wat je nu hebt :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvanhecke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOkjkGBpbTkJGIJdLmaaPPPRthE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Setuc548Ov9iorky0zjjL6W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glbai5yEMVyKtyStCzaEHuK0PJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjpcrIXTZCEwrH4yxJiuNG1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHGI_J_LeeZVAhTZ2Q7OfANU0Xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qk1o26Q8LsGVJ2zCAjkphXG3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_raLc-rF5X9ywKAQ-9GCzFvD0JI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1BBCGSbYv9vnxmtjJPpx9Pk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZnNQw-8vUd6lugFlNju9L5s-C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4Fwx6NdPRTL4aEztxF0gRet.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1