Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Sinds kort geeft Ziggo start 200mb, ik heb mijn witte aris ziggo modem gereset, volgens Ziggo komt 200mb gewoon op mijn modem binnen, de ziggo speedtest geeft echter 96mb downloadsnelheid aan. Het modem staat in bridge mode. Ik heb een cat 5e netwerk. Om 200mb te krijgen moet ik volgens ziggo mijn NETGEAR R7000 router in de access point mode zetten.

Weet iemand of dat echt zo is?

In mijn router gebruik ik toegangscontrole op mac address niveau en IP adres reservering, Ben bang dat ik in de AP mode die functies kwijt ben. ...

...

Beste antwoord (via qweblaer op 09-11-2023 20:17)

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-09 05:40
Ik had het zelfde probleem, ik kreeg ''gratis'' meer snelheid maar haalde het niet. Gebeld, en moest de router even 5 minuten uit het stroom halen en er weer in. Toen hield ik wel de volle snelheid.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProjectB00man
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:09
Dag ,

Klinkt eerder dat of de router of je pc/laptop alleen maar beschikt over 100mbit netwerk poort en geen gigabit poort.
Of dat de netwerkkaart een vaste waarde heeft van 100mbit deze zou je dan op gigabit kunnen zetten of op auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:41
Of er ergens een netwerkkabel beschadigd is en daarvan een ader kapot/onbruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Kijk een wat de linkspeed is van je PC? En gebruik de juiste eenheden, Mb(it) en MB(yte) en geen milibit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:17

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hoe test je? Bekabeld of draadloos?

Indien bekabeld, kijk even wat de link speed is van je poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
Ik ben een leek, hoe check ik de linkspeed ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:44

Ypho

Allround Nerd

Ik ben niet bekend met de Aris modem van Ziggo, maar de modem die ik heb, heeft maar 1 poort waar 1Gbit overheen kan, de andere poorten gaan niet verder dan 100Mbit. Kan het zijn dat de poort waar jouw apparatuur achter hangen, achter een 100Mbit poort zitten (idem voor je router, wellicht dat die beperkt is op LAN poorten)?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:17

Bolletje

Moderator Harde Waren
qweblaer schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:44:
Ik ben een leek, hoe check ik de linkspeed ?
Simpele manier:

Open Taakbeheer.
Ga naar Netwerk
Rechtermuisknop op het grafiek vlak > View network details

Anders ook in adapter instellingen. Of via powershell via Get-NetAdapter | select interfaceDescription, name, status, linkSpeed

[ Voor 19% gewijzigd door Bolletje op 09-11-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
Bolletje onder taakbeheer vind ik geen netwerk, rechtemuis toets op netwerk icoon rechtsonder dan op instellingen en dan op eigenschappen geeft snelheid verbinding ontvangen verzenden 1000/1000 mbps, is dat hetzelfde als link speed?

Ypho, bridge mode zit op poort, 1 daar zit de kabel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:39
Check de QoS settings van je Netgear R7000. Als je die aan hebt staan dan kan die nog op de lagere /. oude snelheid zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
QoS staat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
Dan zou het dus de kabel tussen het modem en de router en die tussen de router en mijn pc kunnen zijn. Ivm drukte blijf ik daar nu even van af, kan nu niet gebruiken dat er wat kapot gaat. Moet ook een lange kabel kopen die vanuit het modem rechtstreeks naar mijn router kan. In december ga ik ze checken. 100mbps moet nog maar even.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Toegangscontrole op mac address niveau en IP adres reservering zit ook gewoon in je Ziggo modem/router.
Die eigen router is dus volkomen overbodig.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:04
Eens met @Ypho. Kijk eens of je router in de juiste (1Gbit) poort geprikt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Onzin die Ziggo Arris heeft alleen maar 1Gbps poorten.

Alleen antieke routers uit de vorige eeuw hebben misschien nog 100Mbps poorten.
Terugval naar 100Mbps is bijna altijd een slechte kabel of connector.

[ Voor 74% gewijzigd door Ben(V) op 09-11-2023 17:57 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
Zit in de juiste poort 1, in bridgemodus werken de andere poorten niet meer zegt ziggo

Router kan er nu wellicht tussen uit, moet ik wel wat met mijn wifi, router is tactisch gesitueerd tov 3 kamers, ziggo modem zit ver, maar ook daar ga ik nu niet aan beginnen ivm drukte, wil nu geen verstoringen. Alles werkt maar alleen op 100 mbps. In december zien we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
Of de router is te langzaam (qua processor)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-09 05:40
Ik had het zelfde probleem, ik kreeg ''gratis'' meer snelheid maar haalde het niet. Gebeld, en moest de router even 5 minuten uit het stroom halen en er weer in. Toen hield ik wel de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:28
Gebruik je wellicht een UTP kabel met maar 4 aders? Dan kom je niet verder dan 100Mb ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Gewoon de Ziggo touter uit Bridge mode halen en die R7000 als access point schakelen.

Die R7000 is wel antiek (2013 ontwerp) maar niet zo antiek dat hij geen 200Mbps aan kan daar zit je probleem niet.

Ik gok nog steeds op een kabel of connector.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qweblaer
Nou moe, router gereset en nu wel 205 mb download. Kennelijk had ik twee weken geleden na de reset van mijn modem en router nog geen 200 mb van ziggo en vanmiddag na een 2e reset van de modem wel en nu dus na de herstart van mijn router ook, opgelost !!!

En 196 mbps op mijn telefoon via de wifi van mijn router

Toch wel raar van Ziggo, ik kreeg van ziggo als antwoord, zet je router in de AP modus, Reptielenbrein kreeg als antwoord haal je router 5 minuten van de stroom en herstart.

Allen dank voor het meedenken.

[ Voor 29% gewijzigd door qweblaer op 09-11-2023 20:42 ]

Pagina: 1