Welke soundbar? pas het beste bij mijn gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb vele artikels en topics hier gelezen maar ik kom er nog altijd niet helemaal uit.
Ik ben een ontzettende HiFi n00b, laat dat duidelijk zijn!

Waar ik naar op zoek ben:
- Een box/soundbar die niet heel erg opvalt
- Uiteraard waar een prima geluid uit komt, maar ik ben geen audiofiel
- Die ik van afstand kan bedienen (dus bijvoorbeeld, zit op de bank, en vanaf mijn telefoon een liedje opzetten)
- Liefst bedraad, zolang de draad maar onzichtbaar weggewerkt kan worden (nergens in mijn huis zie je kabels).
- Wellicht in de toekomst een platenspeler op aan te sluiten is

Ik kom dan zelf uit bij een Sonos Arc, maar daar lees ik ook weer veel wisselende dingen over.

Budget maakt me niet zo gek veel uit.

Wat is jullie advies?

[ Voor 55% gewijzigd door Dean Martin op 09-11-2023 15:55 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:32
Ik weet niet veel van soundbars, maar je zou als alternatief ook eens naar een paar "Klipsch the fives" of 1 van diens grotere broertjes kijken.
Dit zijn actieve speakers, dus stroom nodig. Maar wel alle aansluitingen die je wil, inclusief platenspeler aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
wiemelen schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:52:
Ik weet niet veel van soundbars, maar je zou als alternatief ook eens naar een paar "Klipsch the fives" of 1 van diens grotere broertjes kijken.
Dit zijn actieve speakers, dus stroom nodig. Maar wel alle aansluitingen die je wil, inclusief platenspeler aansluiting.
Thanks, alleen vallen die behoorlijk op t.o.v. een soundbar. Vandaar ook mijn voorkeur voor iets subtielers.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Dean Martin Aankoopadvies doen we in BGK; je topic is bij deze daarheen verplaatst.
Kijk qua soundbars ook eens naar Bluesound; die staan imho toch wel boven Sonos op het gebied van geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
S1NN3D schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:41:
@Dean Martin Aankoopadvies doen we in BGK; je topic is bij deze daarheen verplaatst.
Kijk qua soundbars ook eens naar Bluesound; die staan imho toch wel boven Sonos op het gebied van geluidskwaliteit.
Excuus, was ik me niet van bewust!

Ga eens kijken naar je tip!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:45
Je brengt het er wel erg makkelijk vanaf, ook een n00b kan zich prima inlezen op verschillende fora en betrouwbare reviews checken. Een platenspeler kun je niet aansluiten op een Soundbar.

Verder hangt het een en ander af van je user case, zo is de ene soundbar beter geschikt voor muziek en de andere weer voor films/ series.

De PULSE SOUNDBAR + biedt een goede alles in één oplossing, nadeel kan het formaat zijn doordat deze een stuk groter is dan de gemiddelde soundbar.

De Yamaha True X-Bar 50A is relatief compact en één van de betere soundbars voor het luisteren naar muziek.

Vind je de gemiddelde bluetooth speaker al prima klinken? Dan zou ik de uitgave beperkt houden en voor de Samsung S60B kiezen.

Alle genoemde soundbars kunnen met wifi aangestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:30:
Je brengt het er wel erg makkelijk vanaf, ook een n00b kan zich prima inlezen op verschillende fora en betrouwbare reviews checken. Een platenspeler kun je niet aansluiten op een Soundbar.

Verder hangt het een en ander af van je user case, zo is de ene soundbar beter geschikt voor muziek en de andere weer voor films/ series.

De PULSE SOUNDBAR + biedt een goede alles in één oplossing, nadeel kan het formaat zijn doordat deze een stuk groter is dan de gemiddelde soundbar.

De Yamaha True X-Bar 50A is relatief compact en één van de betere soundbars voor het luisteren naar muziek.

Vind je de gemiddelde bluetooth speaker al prima klinken? Dan zou ik de uitgave beperkt houden en voor de Samsung S60B kiezen.

Alle genoemde soundbars kunnen met wifi aangestuurd worden.
Nouja, ik heb me vrij uitvoerig ingelezen.
Maar blijkbaar foutief.

Ik was me er namelijk niet van bewust dat een soundbar en een platenspeler niet samengaan.

Ik heb namelijk de platenspeler van Sonos gezien (die ik esthetisch prima vind) en was in de veronderstelling dat die op de Arc zou kunnen worden aangesloten.

Ik heb nu Bose soundlink 3 en dat vind ik behoorlijk slecht klinken.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:45
Dean Martin schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:43:
[...]

Nouja, ik heb me vrij uitvoerig ingelezen.
Maar blijkbaar foutief.

Ik was me er namelijk niet van bewust dat een soundbar en een platenspeler niet samengaan.

Ik heb namelijk de platenspeler van Sonos gezien (die ik esthetisch prima vind) en was in de veronderstelling dat die op de Arc zou kunnen worden aangesloten.

Ik heb nu Bose soundlink 3 en dat vind ik behoorlijk slecht klinken.
Is niet lullig bedoelt, echter zijn dit vrij basale dingen. Dat je vervolgens, na je verdiept te hebben, struikelt over zaken op detailniveau en er vragen over hebt is dan begrijpelijk.

Sonos is veel te overpriced, als het esthetische je aanspreekt heb je prima geluid, niets meer, niets minder. Zou er wel minimaal de Sub Mini bij kopen.

Wanneer een soundbar de voorkeur geniet i.c.m. een platenspeler kun je de Sony PS-LX310BT overwegen en via Bluetooth koppelen aan de soundbar.

De Bose Soundlink 3 klink inderdaad slecht.
Pagina: 1