Laadpaal zonder pas gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roellaadpaal
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-11-2023
Hallo,

Ik heb hier aan mijn nieuwe huis een laadpaal hangen van EVBOx uit 2005. Er staat een Nuon logo op. Nu heb ik gebeld met EVbox en Vattenfall en nu blijkt dat je een abonnement MOET hebben om met een laadpas de paal te kunnen gebruiken. Dat vind ik echt idioot. Het is een laadpaal van 1x16A dus maar 3,6kW, dus ik ga echt geen maandabonnement nemen om daar een stekker in te steken terwijl hij in mijn bezit is.

Ik wilde hem in EVBox Everon app hangen maar dan heb je een veiligheidscode nodig en die krijg je schijnbaar alleen van een energiemaatschappij OF zat in de doos bij aanschaf maar die heeft de vorige eigenaar van het huis niet meer.

Is er een manier om deze paal om te zetten naar simpelweg laden als er een stekker in zit ipv dit gedoe met passen en abonnementen?

Alvast bedankt!

Groeten Roel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 10:01
Is het al gelukt? Ik heb namelijk dezelfde vraag.

Wisdom has been chasing you, but you have always been faster..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
1x16 is wat mij betreft geen laadpaal maar gewoon een stopcontact. En dan nog een abonnement voor durven vragen ook.

Lijkt me overigens sterk dat hij niet sneller kan, misschien is hij begrenst vanwege de bekabeling oid?

Ruk hem anders van de muur en hang een echte laadpaal op of maak er gewoon een stopcontact van en gebruik je mobiele lader.

[ Voor 19% gewijzigd door Navi op 30-03-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 21:23
@Jan Smit : Wil je 1 of 3 fase laden?

Bespaar je de moeite! Regel een fatsoenlijke laadpaal die 1 en 3 fase aankan. Bijv. een Easee Charge Lite laadpaal via Marktplaats. Die worden regelmatig rond de 500 aangeboden ivm Tibber aanbiedingen. (Of koop hem via Tibber)

Let wel op welke bekabeling er nu ligt: De kans is aanwezig dat het een 3x2,5mm (16a) of 3x4mm (32a) is. Die is alleen voor 1 fase geschikt.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 10:01
Griffin2k schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:18:
@Jan Smit : Wil je 1 of 3 fase laden?

Bespaar je de moeite! Regel een fatsoenlijke laadpaal die 1 en 3 fase aankan. Bijv. een Easee Charge Lite laadpaal via Marktplaats. Die worden regelmatig rond de 500 aangeboden ivm Tibber aanbiedingen. (Of koop hem via Tibber)

Let wel op welke bekabeling er nu ligt: De kans is aanwezig dat het een 3x2,5mm (16a) of 3x4mm (32a) is. Die is alleen voor 1 fase geschikt.
1 fase. De oude auto (eNiro) was 1 fase en de huidige 530e ( :9 ) is ook 1 fase.
Ik vind 500 euro best veel, en ik had ook de hoop om e-waste te voorkomen.
En ik wil af van de abonnementen, want nergens voor nodig om jaarlijks tig euro aan iemand te betalen voor mijn eigen stroom.

Is ombouwen dan echt ingewikkeld?

[ Voor 8% gewijzigd door Jan Smit op 02-04-2024 11:05 ]

Wisdom has been chasing you, but you have always been faster..