Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belletje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-11-2023
Hallo Tweakers,

Ik wil een Eufy bel (battery) met homebase kopen en deze bedraad aansluiten.
De bestaande elektronische gong wil ik laten vervallen gezien dat dat nog weleen dingetje is om dit goed werkend te krijgen 🥴
Nu wil ik de homebase in de meterkast plaatsen omdat daar een internet switch hangt
Maar nu vraag ik me af of de homebase voldoende geluid geeft om te horen wanneer er iemand aan belt

Heeft iemand ervaring met de homebase in de meterkast??

Beste antwoord (via Belletje op 09-11-2023 14:00)

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:13
Ik heb de Homebase zelf in de keuken staan, je kunt het volume regelen.
Daarnaast of jij hem goed hoort in de woonkamer/plek waar je bent is lastig te beoordelen. Als je dikke muren hebt, gesloten gangkast etc etc, kan dat een probleem zijn.
Maar kort door de bocht, als je je gong kon horen, dan ga ik er vanuit dat je de homebase ook hoort.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:13
Ik heb de Homebase zelf in de keuken staan, je kunt het volume regelen.
Daarnaast of jij hem goed hoort in de woonkamer/plek waar je bent is lastig te beoordelen. Als je dikke muren hebt, gesloten gangkast etc etc, kan dat een probleem zijn.
Maar kort door de bocht, als je je gong kon horen, dan ga ik er vanuit dat je de homebase ook hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belletje
  • Laatst online: 16-11-2023
Dank voor je reactie….
Tegenwoordig zijn de muren en deuren in nieuwbouw woningen niet zo dik meer😉
Ik heb gegoogeld op de decibels van de homebase maar daar is geen info over te vinden…
De gong kan ik goed horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VKIoT
  • Laatst online: 04-06 10:14
@Belletje Wij hadden thuis hetzelfde probleem, namelijk een treurig beetje geluid uit de Homebase. Hierdoor veel pakketjes moeten missen helaas. Wij hebben het opgelost door het te koppelen aan de rest van onze apparaten door middel van Homey. Nu gaat bij ons op de google speakers een vrolijk pingeltje af als er op de deurbel wordt gedrukt. Dit is veel beter dan de droevige toeter uit de Homebase. Dus als je iets van een platform hebt, zou ik je aanraden dit hiermee te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb het volgende :

Deurbel T8213
Homebase 3 (S380)

Probleem : Laatste tijd als de deurbel gaat, hoor ik niets via de Homebase. Als ik de Homebase van stroom afhaal en weer aanzet dan gaat geluid ook via de Homebase.

Wat kan hier oorzaak zijn?