Toestellen voor nieuwe keuken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-02 22:16
Binnen enkele maanden zal onze nieuwe keuken klaar zijn, tijd om stilletjes aan al na te denken over de toestellen, zeker met Black Friday in het vooruitzicht..

Koelkast (Max 60cm breed, max 196cm hoog): het plan is om een koelkast zonder diepvries te nemen, Siemens krijgt zeer veel lof op het internet, dus ik dacht aan deze: uitvoering: Siemens KI81RADE0
Tegenover onze huidige Zanussi koelkast is deze trouwens ook veel energie-efficiënter.

Oven/Microgolf (60cm breed, 45/60 hoog): We zouden voor een combinatie willen gaan. Kan er iemand hier een goed merk adviseren? En eventuele nadelen van een combo? We hebben nu ook een combinatie, maar die verhuisd niet mee. (opwarmen duurt trouwens ontzettend lang met ons huidig toestel)

Vaatwasser (Max 90cm hoog, 60cm breed): Ook hier totaal geen idee wat de goede merken zijn, enige requirement is een aparte lade voor bestek, en eventueel een deur die opengaat als ie klaar is.

Dampkap: Sowieso Novi, lijkt me de standaard, model onbekend nog

Vuur: Inductie, afmetingen nog te bepalen, totaal geen idee wat de goede merken hier zijn.

Hopelijk kan ik met Black Friday wat deals hier op scoren, alvast bedankt voor jullie suggesties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Hi,

Ik weet niet hoe gehecht je bent aan het blad.

Maar door de keukenboer wordt afgeraden om automatisch openzetten te activeren.

Dit omdat keukenbladen er niet voor gemaakt zijn damp op te vangen.

Was in elk geval aantal jaren geleden zo. Weet niet of het nu zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
joke_name schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:47:
Hi,

Ik weet niet hoe gehecht je bent aan het blad.

Maar door de keukenboer wordt afgeraden om automatisch openzetten te activeren.

Dit omdat keukenbladen er niet voor gemaakt zijn damp op te vangen.

Was in elk geval aantal jaren geleden zo. Weet niet of het nu zo is.
Reageer je wel op het juiste topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35
Maveee schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:10:
[...]

Dit lijkt mij inderdaad met uitzondering van composiet of marmer een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:15
Maveee schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:10:
[...]

Hij reageert op jouw voorwaarde dat je vaatwasser automatisch open springt.
Die functie werd bij onze keuken die recent geplaatst is ook strikt afgeraden.
Voor zowel het blad van je keuken (bij ons natuursteen) als de kastjes zelf (gewoon HDF) niet goed om in contact te komen met stoom. Zelfde geldt voor open laten staan van de oven en koffiezetapparaten in kastjes. Zal in de praktijk vast allemaal meevallen, maar wij doen het in ieder geval niet.

Onze vaatwasser is de Siemens SX63H800BE. Prima ding verder, weinig op aan te merken. Kan wel op een kiertje blijven staan wat blijkbaar de AEG hieronder niet kan. Spring niet automatisch open zoals jij wilt, kan wel via een app worden verbonden. Je kan de versie nemen met lade voor bestek, wij hebben de versie met een mandje. Spul wordt gewoon goed schoon en er is zoveel ruimte als je kan verwachten voor die inbouwmaat. Je hoort hem eigenlijk niet, dus dat is wel top.

Qua combinatieoven zijn wij gegaan voor de HM636GNS1.
Top ding werkt, als een trein. De max van de magnetron is wel iets minder sterk omdat het een vrij grote inhoud is die hij probeert te verwarmen. Je hebt een snel verwarmingsfunctie in deze, dan is hij binnen no time op temperatuur.

[ Voor 33% gewijzigd door Zinloos1 op 09-11-2023 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:35
Iig goed om op te letten: wij hebben een vrij dure AEG vaatwasser, die an sich top is, maar het vervelende is wel dat de deur open blijft staan door een veer.. En dat zit dus redelijk in de weg altijd als je moet kokkerellen.
Gevolg: je moet hem altijd dicht doen omdat er geen tussenstand (b.v. klein kiertje open) is. Ik ben liever altijd van open houden (ivm ventilatie/vocht en schimmels) maar dat kan dus niet.. Enorm vervelend dus..

@Zinloos1 : vaak kan je dat instellen. Mijne heeft het ook maar kan ik in het menu 'gewoon' uitschakelen..

[ Voor 11% gewijzigd door ID-College op 09-11-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 16:45

DexterDee

I doubt, therefore I might be

ID-College schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:17:
Iig goed om op te letten: wij hebben een vrij dure AEG vaatwasser, die an sich top is, maar het vervelende is wel dat de deur open blijft staan door een veer.. En dat zit dus redelijk in de weg altijd als je moet kokkerellen.
Gevolg: je moet hem altijd dicht doen omdat er geen tussenstand (b.v. klein kiertje open) is. Ik ben liever altijd van open houden (ivm ventilatie/vocht en schimmels) maar dat kan dus niet.. Enorm vervelend dus..

@Zinloos1 : vaak kan je dat instellen. Mijne heeft het ook maar kan ik in het menu 'gewoon' uitschakelen..
Ik heb ook een AEG die open gaat na de vaat en die kan inderdaad niet op een kier. Maar ik zie de noodzaak niet van altijd op een kier laten staan. De vaatwasser staat zo vaak aan dat schimmels en bacteriën geen kans krijgen.

Verder heb ik een 6cm hardgranieten blad, hooggepolijst. Hoe stoom dat blad zou moeten aantasten is mij volstrekt onduidelijk. In mijn vorige keuken had ik precies hetzelfde blad en die zag er na 15 jaar nog uit alsof 'ie gisteren geplaatst was. Bovendien werd er (in ieder geval bij mijn AEG) een strip geleverd voor aan de onderkant van het blad. Volgens mij om juist de onderkant van je blad te beschermen tegen de waterdamp.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maveee
@joke_name excuses, had niet direct door dat je op de automatische opening doelde, nu ik er wat meer over nadenk is het zeker geen must, @cctl01 @Zinloos1 @ID-College
Blad zal graniet worden trouwens, maar maak me eerder zorgen om de kastjes.

Bedankt voor de andere suggesties, straks na werk even grondig opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:44

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
De vaatwassers die vanzelf open gaan komen volgens mij meestal (/altijd?) met een strip voor onder het blad ter bescherming. Ik zie er dan niet zo'n probleem in. Maar ben zelf voor een model met zeolith gegaan (Bosch 8 Series / SBV8ZCX07N) en moet zeggen dat het prima werkt. Tenzij er echt per ongeluk iets volgelopen is wordt de vaat goed droog.

Qua vaatwasserdeur ben ik juist van team "laat hem dicht" ivm dat vaat niet altijd fris ruikt. Als je hem netjes maandelijks een schoonmaak geeft zijn geurtjes van de machine zelf geen issue.

Verder qua witgoed eigenlijk alles van BSH aka Bosch Siemens Hausgeräte :+
Pagina: 1