Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianBosma
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-09 16:17
Beste Tweakers,

Na zelf wat gezocht te hebben, kom ik toch hier terecht met mijn vraag.

Ik ben van plan om mijn PC te upgraden van AM4 naar AM5. Nu heb ik daarvoor een nieuw mobo, CPU en RAM nodig en wilde eigenlijk mijn huidige CPU koeler (AIO 360mm, Fractal Design S36 Blackout van 3 jaar geleden) behouden. Nu denk ik echter dat die koeler doordat de standoff schroeven niet de goede hoogte zijn, niet gaat werken met het nieuwe AM5 platform.

Toendertijd had ik ook contact opgenomen met Fractal Design voor een bracket voor AM4 (omdat ik de clamp/clip oplossing niet fijn vind) en heb deze toen van hun opgestuurd gekregen. Dit heb ik natuurlijk weer gevraagd voor AM5, maar die leveren ze zelf niet.

Nu kan ik natuurlijk de clamp/clip oplossing gebruiken, maar ik ben daar eigenlijk nooit echt fan/tevreden mee geweest..

Ik had de brackets wel gespot op de site van Asetek zelf en op de Britse Overclockers UK site:Maar hierbij is de verzending ongeveer 30 euro, voor een onderdeeltje van 5 a 12 euro...

Dus mijn vraag, heeft iemand hier soms zelf mee te maken gehad en een oplossing gevonden? Of soms een bracket gebruikt van een ander merk die ook past? (NZXT is vgm ook Asetek bijv.) Want ik weet het eigenlijk niet zo goed meer :? .

Met vriendelijke groet,

Brian