Na 4 jaar is mijn desktop aan vervanging toe. Toen nog een redelijk systeem kunnen kopen voor onder de 1000,- maar dat gaat hem nu niet worden. Huidige systeem gaat door naar de kids, zodat papa weer iets nieuws mag uitzoeken.
Huidige systeem is dit:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Computer wordt vooral gebruikt voor gamen. Op dit moment is dat Fortnite, Assertto Corsa Competizione en Hogwarts Legacy. Als Hogwarts Legacy uitgespeeld is wil ik graag City Skylines 2 spelen.
Ook begin ik steeds wat coding projectjes, voornamelijk c++ en rust.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 1500,- Maar bij mijn huidige keuzes zit ik daar al iets boven. Door bijvoorbeeld een RX7800 XT te kiezen 32GB en een 7600x kan ik de prijs naar beneden brengen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mij huidige systeem zit een nvme en een sata 600 ssd. Ik twijfel om deze zelf te gebruiken en niet door te zetten naar de kids. PC welke ze nu gebruiken heeft ook al een SSD die hergebruikt kan worden.
De kast wil ik hergebruiken, ik heb anders ook nog deze liggen:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basis componenten, ik heb geen speciale wensen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het liefst voor 64GB gaan. Huidige spellen lijken 32GB erg lekker te vinden. Zo zag ik meerdere filmpjes waarin Hogwart Legacy met 32GB veel beter draait. Dan is 64GB een logische keuze. Omdat ik een Mobo heb met maar 2 slots wil ik in 1x klaar zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag van jullie kennis gebruik maken voor een laatste check. Idee is om tijdens black friday zoveel mogelijk te kopen, hopelijk met een leuke korting.
Huidig lijstje
Huidige systeem is dit:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X 6G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Zwart | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Monitors | AOC AGON AG241QX Rood, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 119,55 | € 119,55 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 38,90 | € 38,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 150,15 | € 150,15 |
| 1 | Printers | Brother MFC-J497DW | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 454,10 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Computer wordt vooral gebruikt voor gamen. Op dit moment is dat Fortnite, Assertto Corsa Competizione en Hogwarts Legacy. Als Hogwarts Legacy uitgespeeld is wil ik graag City Skylines 2 spelen.
Ook begin ik steeds wat coding projectjes, voornamelijk c++ en rust.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 1500,- Maar bij mijn huidige keuzes zit ik daar al iets boven. Door bijvoorbeeld een RX7800 XT te kiezen 32GB en een 7600x kan ik de prijs naar beneden brengen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mij huidige systeem zit een nvme en een sata 600 ssd. Ik twijfel om deze zelf te gebruiken en niet door te zetten naar de kids. PC welke ze nu gebruiken heeft ook al een SSD die hergebruikt kan worden.
De kast wil ik hergebruiken, ik heb anders ook nog deze liggen:
|---|---|---|---|---|
| 1 | Behuizingen | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 71,- | € 71,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basis componenten, ik heb geen speciale wensen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het liefst voor 64GB gaan. Huidige spellen lijken 32GB erg lekker te vinden. Zo zag ik meerdere filmpjes waarin Hogwart Legacy met 32GB veel beter draait. Dan is 64GB een logische keuze. Omdat ik een Mobo heb met maar 2 slots wil ik in 1x klaar zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag van jullie kennis gebruik maken voor een laatste check. Idee is om tijdens black friday zoveel mogelijk te kopen, hopelijk met een leuke korting.
Huidig lijstje
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 396,- | € 396,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 128,45 | € 128,45 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT | € 849,- | € 849,- |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK620 | € 66,86 | € 66,86 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR | € 200,- | € 200,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 112,99 | € 112,99 |
| Totaal | € 1.753,30 | |||