Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 11:54
Hi,

Ik heb voor mijn kantoor/game-ruimte nu een sonos installatie staan voor het afspelen van mijn muziek (en gaming).
Dit doe ik via mijn pc.
Ondanks dat deze via ethernet-kabels zijn aangesloten, merk ik toch vaak dat het geluid voor een paar secondes wegvalt. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de "audiovertraging instelling" , die ik natuurlijk zo laag mogelijk heb staan om er voor te zorgen dat tijdens het kijken van videobestanden op de pc de audio/video enigzins in sync zijn. Helaas komt dit natuurlijk gepaard met wifi speakers, dus ben ik de overweging aan het maken om de speakers te vervangen voor een vast speaker systeem met een daarbij horende versterker.

Wat heb ik nu?
4x Sonos Five die als 2x stereo staan ingesteld (1 voor links, 1 achter links, 1 voor rechts, 1 achter rechts).
1 Sonos Sub

Wat zou ik graag willen?
Een 4.1 of 5.1 set die natuurlijk minstens net zo goed klinkt als de sonos set (logisch), ook al weet ik dat dit iets subjectiefs is.
Voor nu heb ik dus een stereo geluid verspreid over een 4.1 set, maar een echt suround geluid is natuurlijk veel wenselijker.
Overigens zou ik het ook mooi vinden dat een eventuele versterker een uitgaand stereo signaal wel weergeeft op alle speakers (zodat het luisteren van muziek niet alleen op de voorste speakers wordt afgespeeld).
Center speaker is geen must.
Ik heb geen plaats voor zuil speakers, de grootte van de Sonos Fives is voor mij prima (mag natuurlijk iets afwijken aan beide kanten).
Aangezien ik verwacht dat hier een versterker bij hoort ben ik ook benieuwd in welke hoek ik het beste zou willen zoeken.
Een evt versterken met een audio uit poort zou wenselijk zijn, dit omdat ik nog een Sonos Port heb liggen waarmee ik het geluid van de pc dan alsnog zou kunnen doorsturen naar andere Sonos speakers in het huis.

Budget:
Rond de 2500/3000 euro totaal.

Alvast bedankt.

[ Voor 19% gewijzigd door Twan17 op 09-11-2023 10:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik vind dit topic nog te veel een boodschappenlijstje dat door anderen ingevuld moet worden en mis de eigen inzet met een voorstel waarover gediscussieerd kan worden.

In basis kan elke surroundreceiver wat je wil want de wensen zijn basic: surround, ook all-channel-stereo spelen en Sonos Port aansluiten.
Begin hier eens zou ik zeggen: categorie: Versterkers en receivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 11:54
S1NN3D schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:16:
Ik vind dit topic nog te veel een boodschappenlijstje dat door anderen ingevuld moet worden en mis de eigen inzet met een voorstel waarover gediscussieerd kan worden.

In basis kan elke surroundreceiver wat je wil want de wensen zijn basic: surround, ook all-channel-stereo spelen en Sonos Port aansluiten.
Begin hier eens zou ik zeggen: categorie: Versterkers en receivers
Excuses, zo is het natuurlijk niet bedoeld.
Ik heb zelf al gekeken naar de Denon AVR-X2700H, maar weet dus niet of dit past bij mijn use case.
Voor speakers die daar op aangesloten moeten worden heb ik dus geen idee, dat is mij nog totaal onbekend.
Mochten daar nog goede tips of how-to's voor zijn, hoor ik het graag. :)