[YOURHOSTING] Domeinnaam verhuist toch kosten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Goedemorgen,

voor een klant van mij heb ik een domein verhuist naar transip.
Nu heeft Yourhosting doodleuk weer een jaar domeinnaam in rekening gebracht (24,95 !!!) omdat het domein niet is opgezegt bij hun.

Wanneer ik zeg dat ze kosten in rekening brengen maar helemaal niets leveren krijg ik als antwoord: Ik begrijp dat het een vervelende situatie is, maar als je jouw domeinnaam onderbrengt bij een andere provider, dien je deze ook bij Yourhosting op te zeggen.
Voor nu kunnen we de domeinnaam opzeggen, zodat deze volgend jaar niet weer verlengd zal worden

Dit is toch pure diefstal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:47

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Heb je de domeinnaam verhuist, of enkel de nameservers gewijzigd?

Klinkt alsof YH nog denkt dat de registratie bij hun ligt.

Wat staat er als Registrar in de whois info van het domein? (https://whois.domaintools.com/)

[ Voor 31% gewijzigd door Patrock op 09-11-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:39

Spotmatic

Ken sent me

Ik verhuis regelmatig ook domeinnamen, maar het is altijd weer opletten geblazen of er in het account van de oorspronkelijke hoster niet ergens een contractje door blijft lopen, of dat er net te laat is geweest met opzeggen (binnen 1 maand van de verlengdatum van de domeinnaam).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
Patrock schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:52:
Heb je de domeinnaam verhuist, of enkel de nameservers gewijzigd?

Klinkt alsof YH nog denkt dat de registratie bij hun ligt.

Wat staat er als Registrar in de whois info van het domein? (https://whois.domaintools.com/)
Nee whois staat netjes op transip, daar wijzig ik ook netjes mijn DNS gegevens, er staat serieus helemaal niets meer bij hun. Is toch vreemd dat ze gewoon kosten in rekening brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
Spotmatic schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:56:
Ik verhuis regelmatig ook domeinnamen, maar het is altijd weer opletten geblazen of er in het account van de oorspronkelijke hoster niet ergens een contractje door blijft lopen, of dat er net te laat is geweest met opzeggen (binnen 1 maand van de verlengdatum van de domeinnaam).
Als ik overstap naar een andere provider dan brengt mij oude provider toch ook geen kosten in rekening? Ik heb dit nooit eerder mee gemaakt, lijkt wel of alleen Yourhosting er zo mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:39

Spotmatic

Ken sent me

werffje schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:14:
[...]
Als ik overstap naar een andere provider dan brengt mij oude provider toch ook geen kosten in rekening? Ik heb dit nooit eerder mee gemaakt, lijkt wel of alleen Yourhosting er zo mee omgaat.
Ik heb meegemaakt dat er een hostingpakket door bleef lopen, ook al was de gekoppelde domeinnaam niet meer bij die hoster aanwezig. Op zich is dat niet vreemd, want een domeinnaam moet je willekeurig waar dan ook kunnen hosten onafhankelijk van waar je je website of andere diensten hebt.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werffje
Spotmatic schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:19:
[...]

Ik heb meegemaakt dat er een hostingpakket door bleef lopen, ook al was de gekoppelde domeinnaam niet meer bij die hoster aanwezig. Op zich is dat niet vreemd, want een domeinnaam moet je willekeurig waar dan ook kunnen hosten onafhankelijk van waar je je website of andere diensten hebt.
Ja als er inderdaad hosting aan vast zat dan snap ik het wel maar er zat geen hosting op ..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:52
Zoals Spotmatic al aangaf mbt 1 maand opzegtermijn. De ene registrar verlengt pas een domeinnaam op de dag van verlengdatum, de andere bijv 14 of 7 dagen vtv.

NB: De registrar kan alleen het domein verlengen als deze nog in beheer is! Als je bijv meer dan 1 maand vtv te voren het domein verhuist hebt, kan Yourhosting die onmogelijk verlengt hebben en is de factuur nietig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05 16:12

E-B

werffje schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:14:
[...]

Omdat in dat geval de nieuwe provider meestal de opzegging bij de oude partij ook voor je regelt. Bij mobiele telefonie en internetaansluiting is dat vrij gebruikelijk, bij hosting minder/niet.
Pagina: 1