Wilo yonos para hoe te repareren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelonius
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-12-2024
Mijn vraag
in mijn Intergas hre36/30 zit een wilo yonos para r15/7 pwwm pomp voor de circulatie.
Nu geeft de pomp een foutmelding bij starten en pompt hij ook niet rond. Hij knippert rood/groen wat zou betekenen oververhitting of verkeerde voedingsspanning

De voedingsspanning heb ik gecontroleerd en is netjes 230v zoals hij zou moeten zijn. Oververhitting kan kloppen, want hij probeerde eerst te starten, maar wil niet lopen dus daarmee worden de wikkelingen warm.

Heb pomp uit elkaar gehaald en de waaier en huis schoongemaakt, maar dat mag niet baten. Pomp ook even laten draaien terwijl hij uit zijn huis is en dan lijkt hij vast te lopen op de plaat waar de waaier tegenaan loopt. Dus aan de insertzijde. Hij lijkt de wrijving daar niet te overwinnen. Er zit helaas ook niets wat het glijden vergemakkelijkt.

Is er iemand die hier weet hoe die pompjes precies werken? Het lijkt wel alsof er een vloeistof lager in zit in plaats van een kogellagertje oid. Klopt dat? En heeft hij dan altijd vloeistof nodig waartussen de waaier dan zich positioneert en draait? Of mis ik een onderdeel?