Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe Game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bennemans360
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 17:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
100 % gaming!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget had ik graag tot op 3000 gehouden maar dit was voor oorlog en corona tijden (en voor onze nieuwbouw :P). Zelf heb ik een build samengesteld die alles bij elkaar € 3.327,20 kost bij Alternate. (Hopelijk met black friday/monday gaat er nog wat van af... Iemand ervaring mee? Ik las een FB post van vorig jaar dat er kortingen tot 40 % waren maar ik weet niet juist op wat.)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel PC zelf is nieuw.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- RTX 4080
- Top of the line CPU (qua prijs/performance)
- 64 GB RAM
- ...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet persé, liefst het geen met best bouwkwaliteit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou gewoon een top of the line PC moeten zijn met behoud voor prijs/performance/kwaliteit.

Ga je overklokken?
Nee niet van plan.

Wat verwacht je van ons?[i]
Oordeel vellen over onderstaande samengestelde build. Als er zaken zijn die beter kunnen zoals een ander component dat beter is maar voor dezelfde prijs bijvoorbeeld.

Aantal eigen opmerkingen/gedachten:
- Ik heb nog een twijfels over de behuizing. Als er voor deze prijsklasse een beter alternatief is dan hoor ik het graag. Zelf kom ik van een Fractal Define R5 van 8 jaar terug dus ik weet niet goed hoe de be Quiet het gaat doen. (Deze heeft wel al 3 fans included! Alleen zou ik de bovenste extra fan mee van voor willen plaatsen of is dat minder bevorderend voor de airflow?)

- Ik hoop dat de CPU/GPU/RAM combo goed is? Zeker het RAM zou dacht ik geschikt moeten zijn (DDR5 6000 CL30 met denk ik goede timings?) Zijn ze qua afmetingen compatibel?

- Het moederbord is hopelijk ook voldoende? Ik had gelezen dat PCI 5 toch nog lang geen voordeel/nut heeft nu?

- Is de PSU kwalitatief en sterk genoeg voor deze build?

- De CPU koeler had ik eerste de be Quiet Dark Rock Pro 4 maar op Reddit zeiden ze mij dat die niet zo goed is en de DeepCool toch wel beter zou zijn. Wat denken jullie?

Als er nog zaken zijn dat ik over het hoofd zie laat het mij dan zeker weten! :Y)

Alvast bedankt voor jullie tijd!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 396,-€ 396,-
1MoederbordenMSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI€ 209,90€ 209,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 4080 16GB SUPRIM X€ 1.415,-€ 1.415,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 76,99€ 76,99
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Home (NL, OEM)€ 124,90€ 124,90
1ProcessorkoelingDeepCool AK620€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR€ 242,48€ 242,48
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 850W€ 128,99€ 128,99
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 123,99€ 123,99
1Solid state drivesSamsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 150,23€ 150,23
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.938,38

(Link naar Alternate Build Configuratie => https://www.alternate.be/...5OCwxODc1NDMwLDE3MDYxNThd

Alle reacties

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 21:41
Prima build in grote lijnen. Combo cpu, mobo en ram is goed. Op het mobo zit nog tot de 19e 20 euro cashback van msi (scheelt toch weer ;-)).

Je kunt wat besparen door uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB te nemen i.p.v. de Samsung ssd’s. Prima ssd, zeker voor het geld. Staat veel over hier op het forum.
CPU koeler is prima, 7800x3d is niet heel erg lastig te koelen. uitvoering: Scythe Fuma 3 Kan ook

Je kunt eventueel nog een radeon 7900xtx overwegen als raytracing niet noodzakelijk is. Prima kaart met geweldige prestaties, en voor een beduidend lagere prijs.

Kijk eens rond naar een Windows licentie online, daar kun je 100+ euro op besparen.

En het bouwen van een pc is niet echt rocket science, als je een beetje handig bent is het prima te doen. Geeft je wat vrijheid in wat je waar koopt en dus ook de prijzen. Dan moet je makkelijk onder de 3k komen. Blackfriday is altijd dubieus qua kortingen. Hooguit wat korting op een aantal componenten, maar kans is niet heel groot dat je mega deals gaat pakken op current gen spul zoals de gpu. Iig geen 40%

• Bennemans360
ExiZTeNcE schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:01:
Prima build in grote lijnen. Combo cpu, mobo en ram is goed. Op het mobo zit nog tot de 19e 20 euro cashback van msi (scheelt toch weer ;-)).

Je kunt wat besparen door uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB te nemen i.p.v. de Samsung ssd’s. Prima ssd, zeker voor het geld. Staat veel over hier op het forum.
CPU koeler is prima, 7800x3d is niet heel erg lastig te koelen. uitvoering: Scythe Fuma 3 Kan ook

Je kunt eventueel nog een radeon 7900xtx overwegen als raytracing niet noodzakelijk is. Prima kaart met geweldige prestaties, en voor een beduidend lagere prijs.

Kijk eens rond naar een Windows licentie online, daar kun je 100+ euro op besparen.

En het bouwen van een pc is niet echt rocket science, als je een beetje handig bent is het prima te doen. Geeft je wat vrijheid in wat je waar koopt en dus ook de prijzen. Dan moet je makkelijk onder de 3k komen. Blackfriday is altijd dubieus qua kortingen. Hooguit wat korting op een aantal componenten, maar kans is niet heel groot dat je mega deals gaat pakken op current gen spul zoals de gpu. Iig geen 40%
Ja de 2de SSD zou voor bulk opslag gebruikt worden en minder zware games dus zal die Lexar dan overwegen.

Bij Alternate is de Scythe Fuma 3 niet beschikbaar lijkt mij.

Raytracing is geen must voor mij maar ik dacht altijd dat AMD GPU's niet zo goed waren. Hoe zou die qua performance zijn tov die msi 4080 suprim? Ik kan hem precies ook niet vinden op alternate

Ja ik zou hem liefst willen laten assembleren kwestie van niets fout te doen :)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Welke monitor ga je gebruiken met dit systeem?
32GB RAM is vast ook meer dan voldoende, voor nu en de komende jaren.
WIndows key koop je voor 15€

[ Voor 12% gewijzigd door Inrage op 09-11-2023 17:06 ]

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 21:41
Inrage schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:05:
Eens, Alleen vind de memory controller van Ryzen 4 sticks ram niet zo lekker..
Dus als het budget er is waarom niet meteen 64Gb erin.

• Bennemans360
Inrage schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:05:
Welke monitor ga je gebruiken met dit systeem?
WIndows key koop je voor 15€
Een 1440p 144hz Iiyama monitor. :)

Gho ja? Ik had nu 16 gb altijd en dat leek mij al veel te weinig...

Heb je een link of naam van waar ik deze windows key zou kunnen krijgen?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:13
Bennemans360 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:35:
[...]

Best dat ik voor een win 11 key ga niet? :P
Dat werkt net zo ;)

• Bennemans360
Ok :) Ik zou makkelijk windows 11 zelf wel kunnen installeren alleen heb ik denk ik eerder de zekerheid dat het systeem goed werkt als ze vanuit de winkel alles al assembleren, installeren en updaten.
Pagina: 1