Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-06 11:35
Recent heb ik een Bose Acoustimass gekregen en die wil ik aansluiten op mijn TV.
echter heb ik al jaren geen versterker meer in huis staan.

Weet iemand een niet al te dure oplossing om een deze passieve boxen aan te sluiten?
Zelf had ik al bedacht om op marktplaats een tweedehands versterker te kopen, maar ik (mijn vrouw) wil geen groot ding in de woonkamer hebben. En zelf wil ik ook iets wat niet te veel stroom vraagt.

Zijn er makkelijke oplossingen, waar voor ik niet elke keer het geluid apart moet inschakelen.

Hoor graag tips.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4vcuEO779oQghfkjid4oFhWv1E=/i/1340624889.jpeg
https://tweakers.net/pric...-acoustimass-5-zwart.html

Sony Bravia KDL50W807C
Afbeeldingslocatie: https://img.kleinanzeigen.de/api/v1/prod-ads/images/d0/d031fbb4-9dcc-4ec2-866c-cd0c5a603af9?rule=$_57.JPG

https://www.bose.nl/nl_nl..._support/am5_series3.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 09:55

FeaR

In GoT we trust

duk3n schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:57:
Weet iemand een niet al te dure oplossing om een deze passieve boxen aan te sluiten?
Er is maar één oplossing: een versterker.
...maar ik (mijn vrouw) wil geen groot ding in de woonkamer hebben. En zelf wil ik ook iets wat niet te veel stroom vraagt.
Wat is "niet te duur"? Zoek eens in het assortiment van S.M.S.L. of Fosi. Iets meer uitgeven kan ook als je bijvoorbeeld naar de SA1 van Argon Audio kijkt. Iets minder ook als je een T-Amp rechtstreeks uit China haalt.
Zijn er makkelijke oplossingen, waar voor ik niet elke keer het geluid apart moet inschakelen.
Automatisch in- dan wel uitschakelen zou je kunnen bereiken met HDMI CEC, dient de versterker dus wel over een HDMI ARC ingang te beschikken. Dan vallen de opties die ik aanhaalde af (wegens het ontbreken van HDMI). Klein en HDMI ARC kom ik op bijvoorbeeld een NAD D3045 en Bluesound Power Node uit. Echter ander budget en valt voor mijn gevoel niet meer onder"niet al te duur". Plus, houd er rekening mee dat garantie op de werking van HDMI CEC nul is.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 09-11-2023 06:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldstuff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:36
duk3n schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:57:

En zelf wil ik ook iets wat niet te veel stroom vraagt.
Hier kan je meer lezen over de verschillende versterkerklassen en hun verbruik: https://www.audioholics.c...plifier/amplifier-classes
Vlak voor de summary staat er een overzichtstabel, mocht het stuk (net als voor mij) iets te technisch zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door baldstuff op 09-11-2023 10:55 . Reden: verkeerd gelezen, geen 5.1 AVR nodig :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
Zou het bijvoorbeeld ook kunnen met een Sonos AMP of iets vergelijkbaars ?
Dat is qua voormaat ook beter te doen

uitvoering: Sonos CONNECT:AMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 10:17

Qck

Bazinga

Ik zou dan een goedkope/tweedehands stereoversterker halen die een optische en/of 'tulp' ingang heeft en 4-8 Ohm speakers kan aansturen.

Hiermee zal alleen je versterker/volume niet automatisch meegaan. Je zou dan kunnen kiezen voor een universele afstandsbediening waarbij je deze 2 apparaten kunt aansturen.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

duk3n schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:53:
Zou het bijvoorbeeld ook kunnen met een Sonos AMP of iets vergelijkbaars ?
Dat is qua voormaat ook beter te doen

uitvoering: Sonos CONNECT:AMP
Kan, betaal je wel om deel te mogen nemen aan het Sonos landschap. Als je reeds Sonos hebt staan of van plan bent aan te schaffen is het een optie. Anders zou ik mijn post nog eens bekijken.

Je linkt overigens naar de eerste versie van de Amp. Nieuwe versie heeft HDMI (wat je mogelijk wilt) maar is ook duurder dan gelinkte Amp. Amp die jij linkt heeft alleen analoog in, Sony heeft dat alleen in de vorm van headphone out. Vraag is of je die gaat gebruiken of dat er nog een DAC bij moet.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 11-11-2023 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
Toevallig heb ik een paar Sonos boxen in de keuken staan.

Maar voor een losse versterker in de woonkamer voor de televisie vond ik de NAD D3045 en Bluesound Power Node erg prijzig voor mijn verwachte type gebruik.

Het is niet eenvoudig, het liefst had ik voor 200 euro een formaat melkpak versterker staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

duk3n schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:44:
Het is niet eenvoudig, het liefst had ik voor 200 euro een formaat melkpak versterker staan.
Volgens mij heb ik de eerste alinea van mijn eerste post voor niets geschreven... Heb je die merken überhaupt gecheckt? Neem een AD18 van SMSL, kleiner dan een melkpak, onder je budget en heeft S/PDIF IN. Zelfs de Argon (die ik met type noemde) is niet extreem ver van je budget verwijderd (en lijk je niet naar gekeken te hebben).

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 09-11-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.