Ik ben benieuwd welke harddisks het meest in gebruik zijn bij de doorgewinterde tweaker. Wellicht kan ik de uitkomst gebruiken voor de aanschaf van een nieuwe hd. Dit in verband met het overlijden van mij...jawel IBM 45 GB'tje.
mijn advies: investeer in raid.
Ik heb zelf een beetje wild gedaan met de Adaptec ATA-RAID 2400A maar voor minder geld heb je ook een aardige set.
gooi daar gewoon een leuk merk op waar je een goede garantie op hebt. sterven doen de meeste hard disks vroeg of laat toch wel, je kunt op deze manier voorkomen dat je gegevens mee sterven !
Gaat er dan een diskie stuk haal je gewoon een nieuwe en ga je lekker verder.
( tuurlijk wel raid 5, 1, of 1/0 gebruiken
)
edit:
ow ja, ikzelf heb er 3x een baracude II 30,6 gig aan hangen.
Ik heb zelf een beetje wild gedaan met de Adaptec ATA-RAID 2400A maar voor minder geld heb je ook een aardige set.
gooi daar gewoon een leuk merk op waar je een goede garantie op hebt. sterven doen de meeste hard disks vroeg of laat toch wel, je kunt op deze manier voorkomen dat je gegevens mee sterven !
( tuurlijk wel raid 5, 1, of 1/0 gebruiken
edit:
Ik gebruik nog steeds het liefst Quantum LM+ of AS+. Anders zou ik WD of Maxtor kiezen.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
maxtor here, half jaar geleden 2x 30 gig 7200 rpm voor F250 p.s. gehaald, reden was dus merk en prijs (ze zitten trouwens in 2 comps dus nie in raid helaas
). Erg tevreden mee, lekker stil.
Ik gebruik nu maxtor na twee dooie ibms. Het ratelt iets meer ik zit nu zonder angst achter de pc ;-)
(Maxtor kan ook overlijden maar na twee dooie ibms en alle horrorverhalen van anderen voor mij geen ibm meer)
(Maxtor kan ook overlijden maar na twee dooie ibms en alle horrorverhalen van anderen voor mij geen ibm meer)
gewoon kijken wat je zelf ervaren hebt......
ik ga nu voor ibm (sneller en stiller en 2mb cache)... morgen halen..
alleen mensen met kapotte ibm schijven posten hier..
terwijl er velen zijn die een ibm hebben....
ik hoop dat de ibm die ik ga halen het gewoon allemaal overleefd.... en tja over de 60 gb schijf heb ik zowiezo nog niet gelezen dat er mensen waren die die kapot hadden... zie hiervoor ook mijn topic in opslagmedia & i/o controllers.. hier dus
Lord T
ik ga nu voor ibm (sneller en stiller en 2mb cache)... morgen halen..
alleen mensen met kapotte ibm schijven posten hier..
terwijl er velen zijn die een ibm hebben....
ik hoop dat de ibm die ik ga halen het gewoon allemaal overleefd.... en tja over de 60 gb schijf heb ik zowiezo nog niet gelezen dat er mensen waren die die kapot hadden... zie hiervoor ook mijn topic in opslagmedia & i/o controllers.. hier dus
Lord T
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
IBM 15GB
IBM 30GB
Quantum Fireball 15GB
Quantum Fireball 40GB
Allemaal gewoon in gebruik (geen raid ofzo) en helaas nog steeds ruimte gebrek. Mijn ervaring: maakt niet uit hoeveel HD space je hebt, je komt toch altijd te kort...
IBM 30GB
Quantum Fireball 15GB
Quantum Fireball 40GB
Allemaal gewoon in gebruik (geen raid ofzo) en helaas nog steeds ruimte gebrek. Mijn ervaring: maakt niet uit hoeveel HD space je hebt, je komt toch altijd te kort...
hmz.. da's 100 gig.. misschien zou een brander toch wel makkelijk zijn?Op donderdag 06 september 2001 01:08 schreef Fatamorgana het volgende:
IBM 15GB
IBM 30GB
Quantum Fireball 15GB
Quantum Fireball 40GB
om al die DivXjes is een xje te fikken....
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Mijn favoriete HD : Atlas 10KII + Adaptec 29160. Auw in de portemonnee 
Heb momenteel twee (1 kapot, terug naar winkel) IBM's en een Maxtor... mja IBM is niet meer zo favoriet de laatste tijd...
Heb momenteel twee (1 kapot, terug naar winkel) IBM's en een Maxtor... mja IBM is niet meer zo favoriet de laatste tijd...
Concrete Loop Watercooling
Ik heb 2 Seagate Baracuda II 30,6 hangen in een RAID 0 opstelling op mijn Abit Kt7-RAID. Dit setje houdt 't toch alweer een jaartje uit, toch niet slecht, meestal upgrade ik wel na een half jaar 
Volgens mij worden er toch flink wat Seagate's per jaar verkocht en je hoort er weinig over. Geen nieuws is goed nieuws als je hierbij denkt aan IBM.
Volgens mij worden er toch flink wat Seagate's per jaar verkocht en je hoort er weinig over. Geen nieuws is goed nieuws als je hierbij denkt aan IBM.
[deleted]
Huh? Dubbelpost terwijl ik editte???
[/deleted]
Huh? Dubbelpost terwijl ik editte???
[/deleted]
Heb hier een stevig aantal Quantums en ze hebben me nooit teleurgesteld.
Fireball TM 1,2GB 4500rpm DMA16 (kapot door eigen schuld)
Fireball TM 3,8GB 4500rpm DMA16 (kapot door eigen schuld)
Bigfoot CY 2,5GB 3600rpm ATA2 (zit in servertje; staat OS op)
3 x Fireball Plus LM 20,5GB 7200rpm ATA66 (RAID)
2 x fireball Plus AS 20,5GB 7200rpm ATA100 (RAID)
Daarnaast heb ik ook Maxtors en IBM's gehad, maar allemaal vertoonden ze bad clusters, dat ik ze maar had ingeruild voor Quantums.. Quantum is momenteel dan wel overgenomen door Maxtor, die trouwens ook goeie harddisks maakt, maar de Fireball Plus AS wordt nog wel een tijdje gefabriceerd.
Neem een Maxtor als je goedkoop uit wil zijn, maar toch superkwaliteit wil hebben.
Neem een Seagate als je voor stilte en snelheid wil gaan.
Neem een IBM als je ongeacht prijs voor superkwaliteit en snelheid wil gaan (helaas geldt dat de laatste tijd niet meer, gezien de 60GXP perikelen..)
Fireball TM 1,2GB 4500rpm DMA16 (kapot door eigen schuld)
Fireball TM 3,8GB 4500rpm DMA16 (kapot door eigen schuld)
Bigfoot CY 2,5GB 3600rpm ATA2 (zit in servertje; staat OS op)
3 x Fireball Plus LM 20,5GB 7200rpm ATA66 (RAID)
2 x fireball Plus AS 20,5GB 7200rpm ATA100 (RAID)
Daarnaast heb ik ook Maxtors en IBM's gehad, maar allemaal vertoonden ze bad clusters, dat ik ze maar had ingeruild voor Quantums.. Quantum is momenteel dan wel overgenomen door Maxtor, die trouwens ook goeie harddisks maakt, maar de Fireball Plus AS wordt nog wel een tijdje gefabriceerd.
Neem een Maxtor als je goedkoop uit wil zijn, maar toch superkwaliteit wil hebben.
Neem een Seagate als je voor stilte en snelheid wil gaan.
Neem een IBM als je ongeacht prijs voor superkwaliteit en snelheid wil gaan (helaas geldt dat de laatste tijd niet meer, gezien de 60GXP perikelen..)
Verwijderd
Na twee overleden IBM's (eentje drie weken en de andere vijf weken) op aanraden van veel mensen overgestapt naar Maxtor en ik moet zeggen dat ik hier totaal geen spijt van heb ..
Ik heb een Plexwriter, maar je weet hoe het gaat. Fik je ff niet, dan heb je snel zo erg veel zooi dat je geen zin meer hebt om te fikken. Maar ik moet nu wel snel, alles staat ongeveer vol. Dat worden weer vele uurtjes branden... En je hebt gelijk, 90% zijn DivXjesOp donderdag 06 september 2001 01:21 schreef megamuch het volgende:
[..]
hmz.. da's 100 gig.. misschien zou een brander toch wel makkelijk zijn?
om al die DivXjes is een xje te fikken....
Verwijderd
Ik zou momenteel ook liever voor Maxtor gaan. Ben zelf erg tevreden met mijn 3 weken oude Maxtor DMax 60 (40GB) 7200rpm. Die Seagate Barracuda IV lijkt me ook een goede keus, maar daar heb ik verder geen ervaringen mee.
Verwijderd
ik zou voor seagate gaan, die seagate IV lijkt me een erug mooie drive. Ook de support van seagate is erg goed, kijk maar eens op storagereview's messageboard. Er zat een foutje in de eerste productie lijn maar die hebben ze (nu al) gerepareerd.
Ik koop zelf voor een 3ware 7450 met 2*seagate IV 80Gb in raid1
, ook om een IBM 45Gb te vervangen
Ik koop zelf voor een 3ware 7450 met 2*seagate IV 80Gb in raid1
Verwijderd
ibm. ibm en ibm...Op donderdag 06 september 2001 00:01 schreef Aad_2000 het volgende:
Ik ben benieuwd welke harddisks het meest in gebruik zijn bij de doorgewinterde tweaker. Wellicht kan ik de uitkomst gebruiken voor de aanschaf van een nieuwe hd. Dit in verband met het overlijden van mij...jawel IBM 45 GB'tje.
Verwijderd
OetelDonk is eliteOp donderdag 06 september 2001 14:45 schreef OetelDonk het volgende:
IBM 18GB / U2W-SCSI / 10K
Verwijderd
mijn eerste HD was een Maxtor 5400 RPM 2,1 GB, deze is helaas overleden 
Daarna een Seagate Medaillist 6535 5400 RPM 6,5 GB, miskoop van mijn leven.
Traag, en een ontzettende herrie, dacht dat je op schiphol veel lawaai had alleen deze kon er ook wat van
Nu een Maxtor 20,1 GB 7200 RPM ATA 100 en dat is mijn favo! heerlijk rustig en ontzettend snel
Dus van de HDD's die ik heb gehad is de Maxtor 20,1 GB absoluut mijn favoriet
Traag, en een ontzettende herrie, dacht dat je op schiphol veel lawaai had alleen deze kon er ook wat van
Nu een Maxtor 20,1 GB 7200 RPM ATA 100 en dat is mijn favo! heerlijk rustig en ontzettend snel
Een IBM 5 mb, 10 inch hdisk!
Voor het betere gooi en smijt werk!
Verwijderd
Met de opmerking dat je hier wel appelen met peren vergelijkt. Ontwikkelingen in de HD biz gaan enorm hard. Het is daarmee niet verwonderlijk dat je nieuwste ook de fijnste is.Op donderdag 06 september 2001 14:59 schreef Devil_2000 het volgende:
mijn eerste HD was een Maxtor 5400 RPM 2,1 GB, deze is helaas overleden
Om weer op de topic terug te komen:
Voor het kleine gemiddelde werk blijft een Barracuda 9LP mijn favoriet. Voornamelijk vanwege de onboard terminatie.
Over het afgelopen jaar heb ik een aardige stapel Cheetah 36LP's voorbij zien komen. Ook defecte maar qua snelheid betrouwbaarheiden stilte ben ik daar nog steeds over te spreken.
Voor alle duidelijkheid, op werk en privé doe ik alléén SCSI.
ben zlef ook in de markt voor een hd.
heb nu een seagate cuda III ata100. 20gb
en bevalt super.
komt denk ik een cuda IV bij. heb ik alleen maar goeie dingen over gelezen
heb nu een seagate cuda III ata100. 20gb
en bevalt super.
komt denk ik een cuda IV bij. heb ik alleen maar goeie dingen over gelezen
Maxtor 20gig, loopt al 1 jaar lekker no problems.
IBM 40gb 60GXP is gisteravond overleden
volgens Gistron kan ik niet omruilen naar ander merk en krijg dezelfde weer terug.....
kwou dak er nooit aan begonnen was (ibm tenminste) wat een baggerschijven....
IBM 40gb 60GXP is gisteravond overleden
can you read my mind?
2x 40 Gb IBM via 3WARE 7800 (8 poorts, ata100)
En ze gaan gelukkig nog goed (knok, knok... on the wood).
En ze gaan gelukkig nog goed (knok, knok... on the wood).
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Verwijderd
quantum fireball plus AS 40gig!! zie ook sig
heb ook een hele tijd een firebal ex gehaden die deet et ook altijd perfect.
heb zelfs nooit anders dan quantem gehad
heb ook een hele tijd een firebal ex gehaden die deet et ook altijd perfect.
heb zelfs nooit anders dan quantem gehad
Verwijderd
1x dnes-91730 9.1 7200rpm uw scsi
1x ddys 18.2 7200rpm uw scsi
2x quantum atlas v 9.1 7200 u2w scsi
2x hp ?? 9.1 10k u2w
2x seagate baracuda 9.1gb 10k u2w
4x quantum atlas 10k 9.1gb 10k u2w
2x quantum atlas 10k 18.2gb u160
1x quantum atlas 1ok 2 36.4gb 10k u160
1x quantum atlas 10k 2 9.1gb 10k u160
op 3 na alles in raidsets , mirrors en striped mirrorsets
2x hp ?? 9.1 10k u2w
Heb twee Maxtor's DM+45 en een DM+6800 en zeer over te spreken. Over m'n Quantum AS ook niks verkeerd. Volgens mij ontlopen de diverse disken elkaar niet zo, althans niet zo als hier vaak voorgespiegeld wordt ('t is toch vaak iets persoonlijks). Maar de ultieme favoriet is natuurlijk de X15-36LP; 15000rpm fuel-injected, turbocharged ,veel te dure goodness, maar deze maand komt die wél in m'n bak
(mag ik ook eens gek doen?)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
't is wel duidelijk hoe jij aan je nick komtOp donderdag 06 september 2001 18:00 schreef scsi-freak het volgende:
1x dnes-91730 9.1 7200rpm uw scsi
2x hp ?? 9.1 10k u2w
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
* Sundead gebruikt 2 Quantum Vikings van 4.5 & 9.1 Gb op U2W en een Seagate Cheetah 18.4 Gb 10K op U160
Niemand WD?
wd400bb = (snel+stil+koel)x
wd400bb = (snel+stil+koel)x
IBM-DJNA-372200 22Gb heb ik
WD 600BB is in bestelling, bang geworden van IBM verhalen (en het feit dat ik die zo'n 100 gulden goedkoper kon krijgen speelde ook een beetje mee
)
WD 600BB is in bestelling, bang geworden van IBM verhalen (en het feit dat ik die zo'n 100 gulden goedkoper kon krijgen speelde ook een beetje mee
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Verwijderd
seagate u5 serie
altijd seagate gehad nooit problemen mee gehad
ik heb hier zelfs nog een van 1g liggen zo een hele platte
en die hoor je dus niet.
altijd seagate gehad nooit problemen mee gehad
ik heb hier zelfs nog een van 1g liggen zo een hele platte
en die hoor je dus niet.
hoe heb je die geconfiged? 3 x mirroring of striping en mirroring?Op donderdag 06 september 2001 00:09 schreef Grijns het volgende:
mijn advies: investeer in raid.
( tuurlijk wel raid 5, 1, of 1/0 gebruiken)
edit:
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
raid 5, data veilig en optimaal gebruik. 60 van de 90 Gig is functioneel te gebruiken.Op donderdag 06 september 2001 20:39 schreef limoentje het volgende:
[..]
hoe heb je die geconfiged? 3 x mirroring of striping en mirroring?
2 x IBM 40GB 60GXP in RAID 0 lijkt mij op dit moment de beste keus... alleen die 2e erbij en dan heeft * Inferno het perfect voor mekaar
inderdaad, de LM+ is een erg mooi snel schijfje met een heerlijk lage toegangstijd en een prachtig pruttelgeluid, vrij hard. net als de seagate barracuda ata I, die had nog eens een lage toegangstijd, daarna zijn de gaan focussen op minder geluidsproduktie.Ik gebruik nog steeds het liefst Quantum LM+ of AS+. Anders zou ik WD of Maxtor kiezen.
de barracuda ata II heb ik ook flink wat ervaring mee, en ik kan je vertellen dat er een zeer hoge uitval van die dingen is. over het algemeen verkopen wij vooral maxtor harddisks, die hebben gewoon de minst lage uitval. op dit moment vind ik zelf de WD BB series het mooiste schijfje, ik kan je alleen niks over de betrouwbaarheid vertellen, zoveel hebben we er niet verkocht, maar die we verkocht hebben vond ik helemaal geweldig. (merkbaar sneller dan maxtor dm 60+)
Verwijderd
Ik had een fijne ibm 45 GB ata 100 7200 (zo'n deskstar ding ofzo) maar die is vorige week ook naar de hd hemel gegaan. Zit gelukkig nog garantie op dus die heb ik maar ff terug gestuurd en gelijk ff een maxtor aan geschaft
Verwijderd
Ik denk dat het dan toch Maxtor wordt, na alles wat ik over de IBM's heb gelezen. |:
Of heeft er iemand anders nog een alternatief???
maxtor's heb ik de minste probs mee gehad
1x eentje met een bad sector
al 3 kapotte IBM's gehad en 4 kapotte seagates
Ik ga voortaan altijd voor maxtor
1x eentje met een bad sector
al 3 kapotte IBM's gehad en 4 kapotte seagates
Ik ga voortaan altijd voor maxtor
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
ja, WD BB series, sneller en stiller dan Maxtor (dan Maxtor in acoustic management 'off' mode)Ik denk dat het dan toch Maxtor wordt, na alles wat ik over de IBM's heb gelezen. |:
ik heb net 2 maxtor dmax 60, 20 gb (7200, 2mb cache, ata 100) besteld. Hopen dat ze het goed gaan doen in raid 0
Pagina: 1