Aankoop/test advies earbuds

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomas
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 13:55
hi tweakers,Ik zoek een?
setje bluetooth earbuds.

Wat is je budget?
tot 300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen?
Ik ga voornamelijk audioboeken ermee luisteren, soms muziek en incidenteel bellen
Welke apparatuur heb je al? Eerste generatie Galaxy buds
Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Het gebruikelijke
Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien? Nee

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de laatste Roundup gelezen en anderde artikelen op internet, van verschillende bronnen, hier kwam de xm5 als beste uit. Deze heb ik gekocht omdat ik eerst de Galaxy buds heb gebruikt die okay geluidskwaliteit hebben(krijgertje). Ik probeer vaak product waar ik niet zeker van ben met een goedkope variant, lenen of in dit geval een krijgertje tot het stuk gaat of ik het wat vind en als ze defect zijn maar veel gebruikt dan vind ik het niet erg om er geld aan uit te geven voor een goede set.

Het probleem is alleen dat mijn linker oor schijnbaar een vreemde vorm heeft gekregen, tegenwoordig heb ik moeite met het vinden van passende oordopjes.
De Galaxy buds zitten goed(bij toeval), ik heb een aantal kbears iems geprobeerd voor op de Xbox controller met voice chat en liep daar tegen hetzelfde probleem aan, maar dacht het ligt vast aan die dopjes lag waar je nog nooit van hebt gehoord van nog geen €20.
Ik heb vandaag een setje wf-xm5 geprobeerd maar daar sloot een oor niet af waardoor de kwaliteit van het geluid behoorlijk achteruit ging..(ja, met alle tipjes:))

Welke vragen heb je hier nog over?
is er een betere manier van uitzoeken/testen hoe het past zonder dat ik dopjes koop die niet terug kunnen maar ook niet goed passen?.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik weet niet of het bestaat, maar je kan eens kijken naar op maat gemaakte oordoppen. Je kan zoeken op 'custom fit earbud' of 'custom fit bluetooth'.

[ Voor 10% gewijzigd door TBTL op 09-11-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomas
TBTL schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:24:
Ik weet niet of het bestaat, maar je kan eens kijken naar op maat gemaakte oordoppen. Je kan zoeken op 'custom fit earbud' of 'custom fit bluetooth'.
Dat zou ook nog wel eens een idee zijn, ik heb wel custom fit oordoppen voor concerten e.d, eens kijken wat de lokale audicien te bieden heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 19:05
Ik heb deze:
uitvoering: Bose QuietComfort Earbuds II (Zwart)

Die zijn in de roundup laatst niet meegenomen omdat Tweakers blijkbaar geen review sample kreeg van Bose, maar qua pasvorm voor lastige oren heb ik nog geen betere gevonden dan deze. Ze sluiten namelijk niet alleen met het in-ear dopje af, maar steunen ook met een rubberen randje (waar net als voor het dopje zelf meerdere maten bij geleverd worden) op je oorschelp af. Heb ze vaak de hele dag wel in op werk.

Wel hebben deze dopjes zo nu en dan wat connectie problemen waardoor ik ze af en toe weer even in het doosje moet resetten. Geluidskwaliteit en noise canceling zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomas
Hmm, het is jammer dat ANC niet uit kan van de QC, de druk daarvan vind ik niet zo fijn.
ik ben ondertussen wel de Logitech G Fits tegengekomen, die vormen als een custom fit in je oor, waarbij het tipje uithard door UV (op zich al een cool concept)
ik wacht even de black friday af, misschien komt ie daar nog voorbij.
Ik denk dat ik die ga proberen.

De lokale audicien had alleen Sennheiser Momentum True wireless 3 oordopjes voor de muziek (op bestelling) maar dan ook weer hetzelfde vraagstuk, lastig om te passen of het goed zit.

[ Voor 20% gewijzigd door Boomas op 10-11-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomas
Ik heb de Logitech G Fits besteld, de combinatie van black friday en tweedekans maakte het een goeie aanbieding voor €155, netjes met een zakje nieuwe verse oordopjes.

Het geluid is prima, vooral de pasvorm is goed (wat niet zo'n verassing is gezien ze een beetje naar je oor vormen)
Enige jammere tot nu toe is dat er geen pauzeknop lijkt te zijn
.
Pagina: 1