Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Beste,

Direct de vraag:
Er van uitgaande dat ik een Hue lamp gewoon continue aan laat in het circuit, en hem dus alleen via software wil dimmen en uitzetten, kan het kwaad dat de lamp is verbonden aan een dimbaar circuit?

Achtergrondinformatie:
Ik heb een nieuwe dimbare LED-lamp gekocht (incl. trafo).
Echter, is de verbonden wandschakkelaar een non-dimmable dubbele wandschakelaar (of serieschakelaar). De andere lamp, aangesloten op deze schakelaar is een Hue Ambiance White lamp.
Ik was niet van plan een nieuwe uitsparing te freezen in mijn stenen muur, om er zo een nieuwe schakelaar boven te zetten, en dus heb ik een dimmable duo schakelaar gekocht (Ecodim zigbee 05 duo) en gemonteerd.
De dimbare non-Hue lamp is werkend, evenals de Philips Hue lamp. Voor laatstgenoemde heb ik het minimale geleverde vermogen aangepast net boven de waarde dat de lamp flikkert. Wat ik nu ook draai aan de dimmer, hij gaat niet flikkeren. Met een slow-motion camera heb ik ook gegeken of de lamp flikkert, en dat doet hij niet.

Hopelijk kan iemand mij informeren. Alvast bedankt!

Groet,
DR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:33
Vanaf een bepaald dim-percentage (met je dimmer) gaat een Hue-lamp knipperen.
Zolang je daar boven blijft, kan het weinig kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Dank! Ik las op andere sites dat het slecht zou zijn voor de lamp en dat er mogelijk andere gevaren zouden zijn. Dat tweede leek mij al minder aannemelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:18

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het zal niet bevorderlijk zijn voor de voeding in de lamp maar niet echt gevaarlijk.

Maar je had jezelf ook gewoon de kosten en moeite kunnen besparen en een enkele dimmer kunnen kopen. En dan de aansluiting voor de Hue gewoon doorlussen. En geen gevaar dat je de Hue aan. Het dimmen bent, niet het geklooi als je hem uit zet en niet een nutteloze dimmer op je muur.

[ Voor 6% gewijzigd door Septillion op 09-11-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Septillion schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:30:
Het zal niet bevorderlijk zijn voor de voeding in de lamp maar niet echt gevaarlijk.

Maar je had jezelf ook gewoon de kosten en moeite kunnen besparen en een enkele dimmer kunnen kopen. En dan de aansluiting voor de Hue gewoon doorlussen. En geen gevaar dat je de Hue aan. Het dimmen bent, niet het geklooi als je hem uit zet en niet een nutteloze dimmer op je muur.
Dus dat ik zonder een fysieke switch de power naar de Hue doorlus bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:18

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ja, waarom zou je er een dimmer of schakelaar tussen zetten als je hem niet uit wilt zetten en zeker niet wilt dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:21
Had hier in de gang al een duo-dimmer en daar staat nu alweer een paar jaar een hue lamp op aangesloten.

Gaat goed. Doorlossen was wel de planning, maar aangezien het werkt... Geen haast mee.
Pagina: 1