Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 12:21
Na jaren gewerkt te hebben met een Core i7 8700 @5300MHz (delidded) in mijn Dubbel Loop Watercool systeem, ben ik denk ik toe aan wat anders.
Laatst een 2de hands 6900XT (watercooled) aangeschaft die het uitstekend doet.
Ik werk met ZorinOS als daily driver (veel met handbrake) en op een 2de schijf W11 (totaal uitgekleed) waarop ik game. (Metro 2030, Battlefield etc.)
De core i7 zit op een ASUS Z370 Hero die mbv Der8auer is overklokt. 32 mb G.Skill geheugen 3200MHz.
Mijn plan is nu om over te stappen op AMD en wel met de 7800x3d.
Ik ben wel een beetje gewend (lees verslaafd) aan ASUS MoBo's, dus kwam ik uit op de ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO. met als geheugen: G.Skill 32 GB DDR5-6000 .
Het idee ontstond na het kijken van de oc ervan op: YouTube: 5 Minute Overclock: Ryzen 7 7800X3D to 5403 MHz

Mijn vragen zijn:

1.Hoe zit het met oververhitting van de combo Asus en 7000 serie van AMD? Ook met een milde overklok?
Als dat risico er nog steeds is, welk mobo is dan aan te raden? ( ik gebruik nu 2 pompen en 2 reservoirs, 2
rads met 2x Corsair commander pro in een Tower 900 van Thermaltake) Dat moet ik wel allemaal kunnen
aansluiten.

2. Ga ik (behalve de gameprestaties) ook voordeel hebben bij het gebruik van Handbrake?

Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden. Hopelijk heb ik e.e.a. voldoende duidelijk geformuleerd.

Thnx, Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Die problemen zijn als het goed is opgelost met bios updates en alleen van toepassing bij het instellen van een EXPO profiel.

Daarnaast zul je zeker wel *iets* merken van de overstap want je gaat van 6c/12t naar 8c/16t en een hogere IPC. Hoe groot dat zal zijn kan ik niet niet vertellen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 12:21
Dat zou dus inhouden dat ik er voor meer dan €1000,- nauwelijks op vooruit zou gaan. Oef, nog eens goed over nadenken hoor!