Radiatorsteun uit muur verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12 16:51
Mijn vraag
Vanwege vloerverwarming zijn de radiatoren in de woonkamer weggehaald. Nu steken er nog vier ronde buisjes uit de muur waarmee de radiator vastzat aan de muur.
Hoe verwijder ik deze? Het lijkt alsof ze echt de muur insteken; bij eentje kan ik een schroevendraaier er best diep insteken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met waterpomp draaien lijkt niets uit te richten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJ4ZH6OktUVdLpQyQ_5pGEAmNI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THtdVYAhi3xV0WHMI7rQE1Bg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iykBVKb83oVL2AT_lOwmWXSlK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0E4kFaBnxKtVeyofhEWtmuN6.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via aap op 08-11-2023 15:42)

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12 18:16

bebopper

I'm an absolute beginner...

Heb er zelf met de verbouwing hier ook aardig wat verwijderd :)
  1. Met een hamer (flink) erop slaan van alle kanten om ze losser te krijgen
  2. Wrikken mbv waterpomptang
  3. Geen beweging? terug naar stap 1
Ik zou ze zeker wel eruit slopen, als je ze afslijpt loop je kans dat je later op die plek toch nog wat gaat zien omdat het ijzer wat je in de muur laat zitten nu eenmaal 'werkt'.

Niet teveel zorgen maken over de 'schade' die je veroorzaakt, of het gat nu klein is of iets groter, netjes dichtsmeren, overschilderen en je ziet het niet meer.

Alle reacties

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-12 15:07
Stukje uitkappen en dan af flexen /zagen / breken. Dan de gaten mooi dichtstoppen en bijwerken.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 21:09
Gewoon met een slijptol afslijpen en daarna even zorgen dat ze niet uitsteken met een vijl of een schuurmachine. En dan het gat opvullen en verven.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 22:06
Misschien met een lange schroevendraaier/staaf doorsteken en eruit draaien?

[ Voor 4% gewijzigd door greatchampion op 08-11-2023 15:19 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12 18:16

bebopper

I'm an absolute beginner...

Ik zou ze zeker wel eruit slopen, als je ze afslijpt loop je kans dat je later op die plek toch nog wat gaat zien omdat het ijzer wat je in de muur laat zitten nu eenmaal 'werkt'.

Niet teveel zorgen maken over de 'schade' die je veroorzaakt, of het gat nu klein is of iets groter, netjes dichtsmeren, overschilderen en je ziet het niet meer.

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-12 16:46

jpiwf

licenced pepernootaddict

bebopper schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:27:

Dit is ook mijn ervaring met het verwijderen van deze dingen: veel percussie met een lekkere grote hamer (vuistje werkt prima). Ze zitten vaak ong 10 cm de muur in, dus je moet vrij diep wrikken uiteindelijk.
En idd, volledig verwijderen, want als ze gaan roesten zetten ze uit en krijg je barsten of bruine vlekken in je muur.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12 16:51
Ik heb er al een uit met de hamer- en wrikmethode!

Later de rest doen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:07
bebopper schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:27:
Of omdat het gaat roesten...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1