Allen,
Allereerst; helaas ben ik niet in de mogelijkheid om een vaste kabel te trekken van mijn router naar mijn PC.
Zodoende ben ik nu al een tijd op zoek naar de meest geschikte oplossing om toch een zo krachtig en stabiel mogelijk WiFi signaal richting mijn PC te krijgen.
Mijn huidige setup:
Locatie PC: eerste verdieping, in kamer schuin boven locatie router (niet optimaal er recht boven dus).
De snelheid is opzich al best prima (250-300mbps download op speedtest - abonnement is 500mbps), echter merk ik dat tijdens online gaming er nog vrij geregeld "spikes" in ping/latency zijn en/of hier en daar korte haperingen. Het gros v/d tijd gaat het goed, maar nog net niet helemaal naar wens.
Wat adviseren jullie als verbetering t.o.v. mijn huidige setup?
Wat gaat een betere upgrade zijn?
- Router upgraden naar een duurdere/betere gaming-specifieke versie? Welke?
- Router opgeven en een MESH systeem (e.g. TP-Link Deco) aanschaffen?
Zie jullie advies graag tegemoet.
Alvast bedankt!
Allereerst; helaas ben ik niet in de mogelijkheid om een vaste kabel te trekken van mijn router naar mijn PC.
Zodoende ben ik nu al een tijd op zoek naar de meest geschikte oplossing om toch een zo krachtig en stabiel mogelijk WiFi signaal richting mijn PC te krijgen.
Mijn huidige setup:
- Signaal zenden: TP-Link Archer AX50 (AX3000 Dual Band Gigabit Wi-Fi 6) router
- Signaal ontvangen: Netgear Nighthawk A8000 (AX3000 WiFi 6E USB 3.0-adapter)
Locatie PC: eerste verdieping, in kamer schuin boven locatie router (niet optimaal er recht boven dus).
De snelheid is opzich al best prima (250-300mbps download op speedtest - abonnement is 500mbps), echter merk ik dat tijdens online gaming er nog vrij geregeld "spikes" in ping/latency zijn en/of hier en daar korte haperingen. Het gros v/d tijd gaat het goed, maar nog net niet helemaal naar wens.
Wat adviseren jullie als verbetering t.o.v. mijn huidige setup?
Wat gaat een betere upgrade zijn?
- Router upgraden naar een duurdere/betere gaming-specifieke versie? Welke?
- Router opgeven en een MESH systeem (e.g. TP-Link Deco) aanschaffen?
Zie jullie advies graag tegemoet.
Alvast bedankt!