Scheuren in broodjes van combinatievloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGl
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-12-2023
Mijn vraag
...
We hebben een vloer tussen woonkamer en garage/kelder die bestaat uit een combinatievloer met betonnen broodjes en t liggers, jaren 70 woning. Een aantal broodjes (4) vertonen scheurvorming. Moet dit verholpen / gerepareerd worden, rest nog in goede conditie. m.i. hebben de broodjes verder geen constructiefunctie, is een dekvloer op gestort, maar dit kan ik natuurlijk mis hebben…

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:14
Heb je foto's? Zowel onderkant als bovenkant als het even kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kwaaitaal of mantavloer?

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/verbouwkosten/plaatjes/kwaaitaalvloer_of_mantavloer_v4.jpg

Zoja, google dan maar en je komt er gauw achter dat dat problematisch is.

[ Voor 18% gewijzigd door Wolly op 08-11-2023 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Niet al te moeilijk doen , bewapening er op en 10cm beton storten dan heb je een vloer die er weer 100 jr tegen kan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 11:13
Luzeklap schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:00:
Niet al te moeilijk doen , bewapening er op en 10cm beton storten dan heb je een vloer die er weer 100 jr tegen kan
Laten we dat maar even niet doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:14
Luzeklap schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:00:
Behalve dat je 10cm hoogte mist voeg je daarmee heel veel gewicht toe aan de vloer. Oude vloer moet dat kunnen dragen en steunt dat weer af op de fundering die het ook moet kunnen dragen.

Doet me denken aan de 16cm beton die ik uit de berging heb geslagen: "oh de vloer is 8cm verzakt in 25 jaar, laten we er beton op storten". En vervolgens zakte het elk jaar een hele centimeter. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorxWorx
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-04 14:06
@BasGl No offence, maar wat verwacht je hier precies te horen? Je hebt een potentieel constructie probleem en post dan je een vraag waarin je geen foto's toevoegt en verder zeer weinig info meegeeft. Dit soort zaken kun je het beste voorleggen aan een bouwkundige of een constructeur...

Tuurlijk wordt er hier wel eens constructieadvies gegeven (maak ik mijzelf ook weleens schuldig aan :) ). Alleen is het verschil dat het meestal om minder kritische / complexe zaken gaat en het altijd voor eigen risico van de vrager is.

Ooh ja en nog een advies over een advies :P : Eens met bovenstaande reacties, voer asjeblieft het advies om er nog eens 10 cm beton op te storten niet uit...
Pagina: 1