Numpad op touchpad werkt niet meer en maakt bliepjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiterr
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-03-2024
Laptop leek hier.
Ik heb een Asus expertbook b7 flip met een numpad op het touchpad die dmv een 'knopje' rechtsbovenin het touchpad geactiveerd kan worden (zie ook screenshot). Ik kan nog steeds het numpad activeren waardoor het zichtbaar wordt, maar de nummers werken niet. Daarnaast hoor ik ook een hoog bliepje wanneer ik de numpad aanzet en een lager bliepje wanneer ik hem weer uit zet. Dit was ook niet het geval toen de nummers nog werkten. Verder werkt de touchpad perfect. Dit is het enige probleem wat ik eraan ondervind.
Kan op internet niet de juiste antwoorden vinden om het op te lossen. Ik heb al gekeken naar updates ed maar dat heeft ook niks geholpen.
...
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Ik activeer de numpad, hoor het bliepje, nummers werken niet, deactiveer de numpad en hoor een lager bliepje.
...
Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Dat de bliepjes weg zijn en de nummers weer werken.
...
Indien relevant, voeg een screenshot toe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNCuC0UmYfUmlJ_6Ss_MDBJoCj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsH9rfzQ3NkScQf7emBFCIHx.jpg?f=fotoalbum_large
...
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
ASUS ExpertBook B7402FBA
...

Beste antwoord (via Jupiterr op 20-11-2023 15:25)

• dommegekke1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:36
Dit klinkt alsof de mouse keys setting in windows aan staat.
Door mouse keys te zoeken in windows kun je dit gemakkelijk aan of uit zetten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je deze ook 'unlocken' adhv deze stappen: https://www.asus.com/support/FAQ/1042539/?
If your ASUS laptop is equipped with a touchpad that supports a numeric keypad, there will be a [NumberPad Lock] setting in MyASUS. If you can't use the numeric keypad on the touchpad, set it to "Unlock".
Note: This feature only locks the NumberPad function on the touchpad and does not affect the numeric keypad on the keyboard.
Note: NumberPad Lock is not supported on gaming laptops.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Jupiterr Stoute bugs is voor het melden van bugs in de site van Tweakers, niet voor bugs in jouw laptop. Ik verplaats je topic bij deze dus even naar een meer geschikt hoekje van het forum: Complete systemen en laptops :)

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 08-11-2023 10:47 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jupiterr
Orion84 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:47:
@Jupiterr Stoute bugs is voor het melden van bugs in de site van Tweakers, niet voor bugs in jouw laptop. Ik verplaats je topic bij deze dus even naar een meer geschikt hoekje van het forum: Complete systemen en laptops :)
Haha excuus, ik zit pas een uur op tweakers en dit leek mij het beste forum. Dankjewel voor het verplaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiterr
Helaas is dit niet de oplossing :(. Deze functie gaat specifiek over het activeren van de numpad en dat werkt wel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Sinds wanneer werkt het niet meer?
Ik heb hier ook zo'.n Vivobook gehad met hetzelfde touch/keypad.
Dat piepen herinner ik mij ook wel ja.
Daar moest dus een extra driver voor geïnstalleerd worden na een herinstallatie van Windows.
Kijk eens bij Windows update / optionele updates / drivers of die beschikbaar zijn?
Voor Windows 11 kijk bij Windows Update / Geavanceerde Opties / Extra Opties / Optionele updates / drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiterr
The_Doman schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:33:
Sinds wanneer werkt het niet meer?
Ik heb hier ook zo'.n Vivobook gehad met hetzelfde touch/keypad.
Dat piepen herinner ik mij ook wel ja.
Daar moest dus een extra driver voor geïnstalleerd worden na een herinstallatie van Windows.
Kijk eens bij Windows update / optionele updates / drivers of die beschikbaar zijn?
Voor Windows 11 kijk bij Windows Update / Geavanceerde Opties / Extra Opties / Optionele updates / drivers.
Dit werkt helaas ook niet

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dommegekke1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:36

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jupiterr
dommegekke1 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:38:
Yes! Dit was inderdaad het geval, nu ik dit heb uitgezet werkt het weer, dankjewel! :*)
Pagina: 1