RonnnL schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:15:
Wat off-topic, maar het valt me sowieso op dat mensen in mijn omgeving er vaak wat trots op lijken te zijn als er een keer iets misgaat bij een bestel- en leveringsproces, en ze daarom een gratis of dubbel product hebben.
Dat vind ik altijd wat vreemd: bij je lokale middenstand zadel je de kassamedewerker toch ook niet op met een kasverschil als er een keer iets -per abuis- misgaat?
Mijn kapster heeft het aan de stok met Bol omdat ze na het bestellen van een tondeuse niet één, maar een doos tondeuzes a 24 stuks binnen kreeg.
Bij het knippen liet ze trots de buit zien. Dus ik vroeg of ze contact op had genomen waarop het antwoord was "natuurlijk niet. Ik zet ze op Marktplaats!"
Zes weken later weer knippen. Blijkt mevrouw dus de boel op Marktplaats verkocht te hebben, en het origineel geretourneerd zodat ze dus feitelijk 23 gratis tondeuzes had. 22 voor 45 euro verkocht (bij een winkelprijs van 75 euro) en de laatste voor eigen gebruik.
Maar bij het retourneren kwam de webshop achter hun fout en toen vroegen ze om het retourneren van de producten of bijbetaling.
Retourneren kon niet meer want het was al verkocht. Ze heeft toen aangeboden 990 euro over te maken, de opbrengst van de verkoop met het verhaal er eerlijk bij.
De verkoper was slim en zei niet expliciet akkoord te zijn maar gaf wel IBAN. Dat heeft ze betaald, en daarna vroeg de verkoper de rest ook te betalen. Dat weigerde ze, totdat er ook een deurwaarder op kwam te staan.
Uiteindelijk is de verkoper echt maanden druk geweest om zijn geld te krijgen, en ze vertelt dit verhaal vandaag de dag nog alsof ze zelf slachtoffer was van oplichting.
Nul medeleven, nul moraal, maximaal voor eigen gewin gaan en daarna nog slachtoffer voelen ook.
Ik ben nog van de generatie dat ik met mijn studenten OV vanuit Zevenaar terug naar Arnhem ging naar de tabakswinkel om de sigaar van 9 euro af te rekenen nadat zowel ik als de eigenaar na een enthousiast gesprek dit allebei vergeten waren. Ik was terug om te betalen voordat hij het zich realiseerde, en tot de dag van vandaag kent hij me daarom nog. Wat een verschil met de mensen van nu
[
Voor 12% gewijzigd door
DutchManticore op 19-11-2023 22:22
]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.