Ik heb naar aanleiding van overspanning in huis waarschijnlijk iets beschadigd in mijn (oude) desktop, maar het kan ook ouderdom zijn. Ik dacht even hem uit elkaar te halen, want ik gebruik hem nauwelijks en de werkende componenten los te verkopen, maar twijfel nu. Na de overspanning startte hij nog normaal op, maar nu een paar weken later opeens niet meer. Als ik de powerknop indruk start hij, krijg ik het boot-scherm te zien en dan begint hij opnieuw. Hij blijft in die loop zitten tenzij ik de spanning er helemaal af haal. Heel af en toe komt hij tot het windows-logo (inmiddels niet meer, want alle HDs gewiped met de gedachte dit te gaan verkopen).
Ik zie geen zichtbare schade. Ik neem aan dat het aan de PSU, mobo of processor zou moeten liggen, maar misschien dat iemand op basis van de omschrijving weet wat het hoogstwaarschijnlijk zou zijn en ik dus het beste als eerste kan vervangen?
Eventueel een advies voor een niet te duur, simpel systeem met harddisk en mogelijkheid voor full HD video (4k boeit me niet in de logeerkamer) kan mij overtuigen er niet de tijd in te stoppen.
Dank,
Benkei
Ik zie geen zichtbare schade. Ik neem aan dat het aan de PSU, mobo of processor zou moeten liggen, maar misschien dat iemand op basis van de omschrijving weet wat het hoogstwaarschijnlijk zou zijn en ik dus het beste als eerste kan vervangen?
Eventueel een advies voor een niet te duur, simpel systeem met harddisk en mogelijkheid voor full HD video (4k boeit me niet in de logeerkamer) kan mij overtuigen er niet de tijd in te stoppen.
Dank,
Benkei