Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidig systeem kan op dit moment nog aan mijn wensen voldoen, maar het beestje (8700k, 32gb geheugen en 1080TI GPU) is zo'n 4 á 5 jaar oud en begint lichtelijk wat kuren te vertonen en is wel aan vervanging toe. Daarnaast wil ik deze ombouwen tot een server met Proxmox als hypervisor, net zoals ik mijn PC daarvoor heb gedaan.
De Nieuwe PC is nogal wat overkill voor mijn huidige instellingen (1080P, 144HZ), maar ik wil graag 4K proof zijn, gezien ik de monitoren uiteindelijk zal gaan vervangen voor of 1440P of 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Meestal hanteer ik zo'n 3000 euro als een maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem de standaard randapparatuur mee zoals monitoren en toetsenbord/muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De 7800X3D als CPU, omdat dit simpelweg een beest van een CPU is, helemaal als ik richting 1440p/4K ga. Daarnaast is de 7900XTX GPU erg interessant, maar ook een soort van vrees voor me. Ik heb altijd goede ervaringen met Nvidia gehad, maar ben serieus aan het overwegen om de AMD 7900XTX een kans te geven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een specifieke voorkeur. In het verleden was het altijd Intel/Nvidia, maar AMD is tegenwoordig erg goed, al heb ik nog wat twijfels omtrent de GPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben erg gecharmeerd van de NZXT kasten. Heb op dit moment een NZXT S340 Elite en wil nu dan graag gaan voor de H7 Flow.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of er nog componenten tussen zitten die misschien toch aangepast moeten worden. Daarnaast ben ik er nog niet volledig over uit of ik toch voor de AMD 7900XTX moet gaan of niet moet blijven bij het vertrouwde Nvidia. Hier zou ik graag wat ervaringen/advies over willen horen.
Mijn huidig systeem kan op dit moment nog aan mijn wensen voldoen, maar het beestje (8700k, 32gb geheugen en 1080TI GPU) is zo'n 4 á 5 jaar oud en begint lichtelijk wat kuren te vertonen en is wel aan vervanging toe. Daarnaast wil ik deze ombouwen tot een server met Proxmox als hypervisor, net zoals ik mijn PC daarvoor heb gedaan.
De Nieuwe PC is nogal wat overkill voor mijn huidige instellingen (1080P, 144HZ), maar ik wil graag 4K proof zijn, gezien ik de monitoren uiteindelijk zal gaan vervangen voor of 1440P of 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Meestal hanteer ik zo'n 3000 euro als een maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem de standaard randapparatuur mee zoals monitoren en toetsenbord/muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De 7800X3D als CPU, omdat dit simpelweg een beest van een CPU is, helemaal als ik richting 1440p/4K ga. Daarnaast is de 7900XTX GPU erg interessant, maar ook een soort van vrees voor me. Ik heb altijd goede ervaringen met Nvidia gehad, maar ben serieus aan het overwegen om de AMD 7900XTX een kans te geven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een specifieke voorkeur. In het verleden was het altijd Intel/Nvidia, maar AMD is tegenwoordig erg goed, al heb ik nog wat twijfels omtrent de GPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben erg gecharmeerd van de NZXT kasten. Heb op dit moment een NZXT S340 Elite en wil nu dan graag gaan voor de H7 Flow.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of er nog componenten tussen zitten die misschien toch aangepast moeten worden. Daarnaast ben ik er nog niet volledig over uit of ik toch voor de AMD 7900XTX moet gaan of niet moet blijven bij het vertrouwde Nvidia. Hier zou ik graag wat ervaringen/advies over willen horen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Moederborden | MSI MPG B650 EDGE WIFI | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB | € 1.177,- | € 1.177,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Wit | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Waterkoeling | Lian Li GALAHAD 360 AiO ARGB Wit | € 107,90 | € 107,90 |
| 4 | Ventilators | Lian Li UNI FAN SL120, 1-pack, Wit, 120mm | € 17,99 | € 71,96 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-6000J3040F16GX2-TZ5RS | € 133,90 | € 133,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 154,95 | € 154,95 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 112,90 | € 112,90 |
| Totaal | € 2.521,61 | |||
[ Voor 38% gewijzigd door tijnn op 08-11-2023 00:39 ]