Ik heb onlangs een andere auto gekocht met een B&O geluidssysteem (Audi A5, 2011). Rechtsvoor zat er een "ratel" in het geluid als er veel bas in de muziek zit en je op hoog volume afspeelt. Ik heb de luidspreker uitgebouwd en ben verbaasd over de matige kwaliteit van die speakers (ben eigenlijk verbaasd dat het nog zo goed klinkt).
De oorzaak was snel gevonden, want de foamrand van de luidspreker was ingescheurd:
:strip_exif()/f/image/LIo6AQoStMdmrorVjMNfcFA4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het om te testen even het rooster deels weggehaald en met schilderstape beide zijden geplakt en dan is het geluid weer prima:
:strip_exif()/f/image/AkDNRMGraNBpfd6iv35KQ1LJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu lijkt me dat niet echt een duurzame oplossing, dus ik vroeg me af of er een betere oplossing is. Een nieuwe luidspreker kost bij de dealer rond de 100 euro, dus ik zoek een eenvoudige en goedkope oplossing. Anders kan ik beter gewoon meteen een andere luidspreker halen.
Iemand een idee hoe dit netjes op te lossen?
De oorzaak was snel gevonden, want de foamrand van de luidspreker was ingescheurd:
:strip_exif()/f/image/LIo6AQoStMdmrorVjMNfcFA4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het om te testen even het rooster deels weggehaald en met schilderstape beide zijden geplakt en dan is het geluid weer prima:
:strip_exif()/f/image/AkDNRMGraNBpfd6iv35KQ1LJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu lijkt me dat niet echt een duurzame oplossing, dus ik vroeg me af of er een betere oplossing is. Een nieuwe luidspreker kost bij de dealer rond de 100 euro, dus ik zoek een eenvoudige en goedkope oplossing. Anders kan ik beter gewoon meteen een andere luidspreker halen.
Iemand een idee hoe dit netjes op te lossen?
[ Voor 31% gewijzigd door BugBoy op 07-11-2023 21:21 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.