Toon posts:

Toshiba laptop Satellite Pro 440CDT en CDR

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Met de search veel topics gevonden met betrekking tot cdrom spelers maar nix wat ik kon gebruiken.
Hier mijn probleem:

Ik heb hier een laptop (erg oud (ca 1997), ik weet het) waar nu Windows 95 op draait. De specs zijn indrukwekkend, een Pentium 133 Mhz, 48 Mb ram, USB, IR, seriële poort en nog losse diskette-drive. Nu wil graag wat software vanaf een CDR installeren maar hij wil deze gewoon niet lezen. Heef dit te maken met de aansturing en is er iets aan te doen of is de CDROM speler gewoon te oud en ondersteund die het gewoon niet?

Tevens wil ik vragen of iemand een workaround weet om toch redelijk vlot nog wat data op de hdd te krijgen zonder CDROM speler.

Alvast hartsikke bedankt

Verwijderd

Topicstarter
^^^^^^^^^^^schop^^^^^^^^^^^^

Verwijderd

Steek er een pc-netwerkkaartje in, of zip, of directkabel ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor directkabel? PCMCIA is geen optie (geld kwestie)

Verwijderd

Direct Cable Connection is een ingebakken Windows-optie, gebruik een parallelle "laplink" kabel, check hier http://www.helmig.com/j_helmig/dccmain.htm

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52

Tao

DPC DE_KOMETEN

Nou, gewoon een nulmodem-kabeltje (=serieel).
Kost bijna niks en je kunt via Windows data overpompen.
Het gaat allemaal niet zoooo snel, maar doet het wel.
(Dat rijmt nog ook.)

Je hebt ze ook in een parallelle uitvoering.

Of je vraagt iemand die een zipdrive heeft; kun je 100MB of 250MB in een keer overgooien.

En ALS er een IR-poort op zit (ik denk het niet vanwege de 'ouderdom', maar goed), kun je 'm linken aan de PC via die poort.

Suc7.

Diablo3

Verwijderd

Topicstarter
Spanx you all, gonna try it tomorrow.

edit: Vandaag ff paralleel kabeltje gehaald en het werkt (traag wel is waar maar goed).
Nogmaals bedankt voor de tips
Pagina: 1