Kromme houten voordeur weer recht maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:00
In ons pas aangekochte bijna jaren 30 huis zit een mooie houten voordeur. Deze is na al die tijd krom. De boven en onderkant sluiten niet meer lekker aan. Ook zit er een simpel enkel slot in.
Ik zou graag de deur weer recht maken en er een driepuntsluiting in zetten maar hoe krijg je zo een deur nou weer recht en hoe groot is dan de kans dat die deur ook recht blijft?
Op internet lees ik natmaken, wiggen ertussen slaan, platleggen en vastschroeven, maar gaat dat serieus blijvend werken?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-07 16:36
Deurspanner(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:44

bert pit

asdasd

Of dat blijvend gaat werken is niet te beantwoorden. Pa overigens op met een driepuntsslot. Als je de deur in moet frezen dan blijft er een soort fineer laag over waardoor de deur juist zwak wordt.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:15
No Hands schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:58:
In ons pas aangekochte bijna jaren 30 huis zit een mooie houten voordeur. Deze is na al die tijd krom. De boven en onderkant sluiten niet meer lekker aan. Ook zit er een simpel enkel slot in.
Ik zou graag de deur weer recht maken en er een driepuntsluiting in zetten maar hoe krijg je zo een deur nou weer recht en hoe groot is dan de kans dat die deur ook recht blijft?
Op internet lees ik natmaken, wiggen ertussen slaan, platleggen en vastschroeven, maar gaat dat serieus blijvend werken?
Wij hadden ook zo’n “kromme” deur en na het laten plaatsen van 3 punts slot sluit die weer goed aan bij het afsluiten van de deur.

Dat icm goede tochtstrips is er ook geen trek meer langs de deur. Niet van die cheap strips van de gamma maar gewoon goede. Oh en we hebben een valdorpel laten plaatsen, mooi spul.

Of je een oude deur echt weer recht krijgt, geen idee. Na 90 jaar zal die wel uitgewerkt zijn zou je zeggen en zou je hem kunnen laten vlakken misschien?

Wij zijn in elk geval voor de optie die ik eerder noemde gegaan. Hij trekt zich echt goed recht in het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:45

MLLL

Palm Treo 650

Je kunt het ook een beetje zoeken in scharnieren.
Als de deur aan de sluitkant onderin openstaat kun je het bovenste scharnier in het kozijn aan de hangkant iets verder vanaf de sponning zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-07 12:58

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Ik heb bij onze jaren '30 houten voordeur boven en onder een eenvoudige insteekgrendel aangebracht dusdanig dat ik de deur moet aandrukken om dicht te krijgen. Na verloop van tijd kwam de deur weer in het gelid. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K08PHRO1_dYy2iP4_2yuUmXo0N8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/F4vjCDW8R0cl4g20ukoccnkH.png?f=user_large
Pagina: 1