55 inch tv voor ouders. Max budget 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
televisie voor mijn ouders van 55 inch

Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Televisie kijken, netflix, videoland kijken etc. De standaard dingen.
Te koppelen met een HEOS soundbar.
Moet een TV zijn met grote kijkhoek. Ze zitten er niet allebei recht voor, 1 kijkt vanaf de zijkant.

Ze hebben nu een UE40H5570SS samsung TV

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit op hellotv te kijken naar de blackfriday aanbiedingen maar dacht ga hier even vragen wat op dit moment the best bang for buck is. Dat laatste moet ik nog tijd instoppen om de 'topper' van dit jaar voor dit budget te vinden

Welke vragen heb je hier nog over?
Ze zijn niet veeleisend. Ik zat zelf te denken aan oled, maar uiteindelijk is dat wellicht meer iets voor mijzelf. Een goeie toepassing van HDR, Dolby Vision is wellicht wel top voor de toekomst gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 07-11-2023 20:44 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Beste antwoord (via Oekol op 08-11-2023 14:53)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:42
Dan hebben jouw ouders het nog lang volgehouden met de beperkte kijkhoeken van de 40'' Samsung televisie ;).

Wanneer kijkhoeken belangrijk zijn biedt de LG 55CS6LA OLED momenteel de meeste bang for the buck, zijn ze ook meteen toekomst proof door de relatief goede HDR weergave.

Enige aandachtpunt is direct zonlicht op de televisie, doordat OLED organisch is kan UV licht voor permanente vlekken zorgen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Dan hebben jouw ouders het nog lang volgehouden met de beperkte kijkhoeken van de 40'' Samsung televisie ;).

Wanneer kijkhoeken belangrijk zijn biedt de LG 55CS6LA OLED momenteel de meeste bang for the buck, zijn ze ook meteen toekomst proof door de relatief goede HDR weergave.

Enige aandachtpunt is direct zonlicht op de televisie, doordat OLED organisch is kan UV licht voor permanente vlekken zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:26:

Ik sluit niet uit dat mijn vader (ook) kleurenblind is :+ want dat is hij haha.
Zonlicht moet ik even nagaan, maar volgens mij is er geen direct zonlicht op de tv op dit moment en de plek blijft hetzelfde.

Was vanavond op OLED pad gegaan inderdaad omdat ik zat te googlen en voor kijkhoek kom je gewoon uit op OLED. punt.

Op die 2022 modellen wilde ze geen korting meer geven. Die 2023 kon voor 1199 na cashback.
Net nog even iets te hoog, maar hou het in de gaten de komende dagen en zal nog wel eens navraag doen.
Nu bijv ook een prijsaanvraag uitstaan bij Smits Arnhem.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IxbZZZB.png

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Oekol schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:35:
[...]

Ik sluit niet uit dat mijn vader (ook) kleurenblind is :+ want dat is hij haha.
Zonlicht moet ik even nagaan, maar volgens mij is er geen direct zonlicht op de tv op dit moment en de plek blijft hetzelfde.

Was vanavond op OLED pad gegaan inderdaad omdat ik zat te googlen en voor kijkhoek kom je gewoon uit op OLED. punt.

Op die 2022 modellen wilde ze geen korting meer geven. Die 2023 kon voor 1199 na cashback.
Net nog even iets te hoog, maar hou het in de gaten de komende dagen en zal nog wel eens navraag doen.
Nu bijv ook een prijsaanvraag uitstaan bij Smits Arnhem.

[Afbeelding]
Hahaha, dan zou het eventueel ook nog wat goedkoper kunnen.

De genoemde LG is momenteel bij bol.com voor 999 euro te koop, geen externe verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:39:
[...]

De genoemde LG is momenteel bij bol.com voor 999 euro te koop, geen externe verkoper.
Moet er even induiken wat het verschil met die LG OLED55CS6LA (2022) en LG OLED55C25LB (2022) dan is. De ene heeft echt veel meer reviews op de hellotv website. Die 999 euro is wel een mooie prijs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
Freshouttheoven schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:39:
[...]

Is ook al €899 geweest onlangs bij Bol de 55" CS ;

https://nl.pepper.com/aan...led-2022-at-bolcom-291201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Persoonlijk zou ik voor 100 Euro meer deze kiezen. uitvoering: Sony Bravia XR-55X90L Zilver
Heb zelf 2 jaar geleden de voorganger gekocht en nooit spijt van gehad, geweldige TV.

[ Voor 19% gewijzigd door PP_Sound op 07-11-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
PP_Sound schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:47:
Persoonlijk zou ik voor 100 Euro meer deze kiezen. uitvoering: Sony Bravia XR-55X90L Zilver
Heb zelf 2 jaar geleden de voorganger gekocht en nooit spijt van gehad, geweldige TV.
Dat doe ik ze niet aan. Ik heb zelf een Sony waar ik op zich blij mee ben. Echter die blooming rondom ondertiteling is echt verschrikkelijk. Zie bijv hier: YouTube: I'm Recommending This Sony Full-Array LED TV with Only 80 Zones voor deze TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Uiteindelijk is het de LG OLED55C35LA (2023) geworden voor uiteindelijk 1249 euro. Na cashback kom je dan op 50 euro duurder uit dan het 2022 model. Beetje meer uitgegeven dan gepland, maar dat vertellen we moeders niet ;)

Pagina: 1