Outlook 2007 in 2016 importeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptje63
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-07-2024
Mijn vraag
Ik poog Outlook 2007 bestanden van mijn vrouw te importeren in versie 2016.
De export/import werkt niet, omdat vele emails en submappen (wél aangeklikt) er niet in zijn opgenomen.
Als alternatief heb ik het Outlook.pst file gekopieerd naar user/mydocuments/outlook-bestanden.
Echter: bij starten Outlook volgt synchroniseren op basis waarvan in de map user/appdata/local/microsoft/Outlook een .ost file aangemaakt, die echter de foutieve (ontbrekende) versie inhoudt.
Ik heb nu dus 1 emailadres/account, met 2x inbox, Outlook, enz.
Bij account instellingen heb ik de .pst file als standaard vermeld.
Wanneer ik een testmail verzend, komt deze in de Sent map van de foutieve versie te staan.
Heb ook account verwijderd en de ost en pst bestanden, om clean te herstarten. Maar wanneer ik dan Outlook wil starten krijg ik foutmelding omdat het .pst bestand niet gevonden wordt (logisch - maar ik wilde een verse start proberen - lukt dus niet...).

Ik ben nu al 2 dagen bezig en, eerlijk gezegd, ten einde raad. Ik ben 60 en kan graag wat advies gebruiken. Mijn dank is groot.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptje63
Ik ben vergeten toe te voegen dat het een imap account betreft (bij Tmobile) en dat de door mij handmatig gekopieerde pst bestand wél de juiste emails en (sub)mappen weergeeft. Het probleem is dat de foute versie niet wil verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de data altijd via IMAP is opgehaald, doe je dat nu toch nog een keer? :) De mails zijn dan niet verwijderd van de server (tenzij je zelf de mails hebt verwijderd uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptje63
Ik neem aan dat dat gebeurt wanneer ik op "emails binnenhalen" klik - helaas. Er blijven 2 "accounts" in het linkervenster staan, 1 gebaseerd op het ost file (waarin dus de ontbrekende gegevens) en 1 op basis van het pst file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:23

nelizmastr

Goed wies kapot

Pst en imap werken niet samen, je zult de inhoud van de pst naar het account moeten slepen die nu naar een ost synchroniseert, je kunt het niet primair naar een pst synchroniseren.

Tmobile mail gaat overigens stoppen. Dus geen idee of je al plannen hebt te migreren?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptje63
"...de pst naar het account moeten slepen die nu naar een ost synchroniseert..." en hoe doe ik dat?
Of bedoel je dat ik ipv imap een pop3 account moet aanmaken?
Yep - tmobile stopt ermee... terwijl we net van tele2 afkwamen, die er ook mee stopten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellemdekker
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mocht het niet binnen Outlook lukken, dan kun je ook externe email archiefoplossingen overwegen om het over te zetten. Bijvoorbeeld MailStore Home, deze kan PST, OST, EML bestanden etc. aan. Maar ook je email accounts zoals Gmail, Hotmail, KPN e.d. Je kunt het gebruiken als extra, offline backup van al je emails, maar ook om mails tussen accounts en mailprogramma's over te zetten via de export functie.

Hier wat linkjes naar de website en instructies middels tekst en video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptje63
Ik heb het probleem (tijdelijk?) opgelost door geen gebruik te maken van de automatische installatie, maar handmatig de pop3 te gebruiken ipv imap. De daarin voorgestelde in en uitgaande poorten werden probleemloos geaccepteerd gelukkig. Nu gebruikt outlook gewoon het gecopieerde outlook.pst bestand (in user/documents/outlook) en genereert geen 2e "account" in het linkervenster, gebaseerd op foute data.
Test emails verzenden en ontvangen ging prima, komen ook in juist in/out mappen terecht.

Met tijdelijk bedoel ik idd dat Tmobile er ook mee ophoudt en ik dus straks een definitieve oplossing moeten vinden, wat wederom inhoudt dat je al je contacten een nieuw email adres moet toesturen.

Vraag voor Jellem: Is MailStoreHome gewoon een email programma dat outlook vervangt? Mijn vrouw zal zeer moeilijk gaan wennen aan een nieuwe look, knoppen, enz. Ik ben begonnen met Windows 3.0 en ik heb het opgegeven om de wijzigingen te proberen te volgen.
Pagina: 1