Vraag

• JonasV91
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 23:36
Beste

hebben jullie enig idee hoe ik het scherm kan kan uitzetten terwijl de smartphone zelf wèl actief blijft?

Semi-concrete casus:
Bepaalde gebruikte apps dienen actief te blijven maar ik wens het scherm en de batterij te sparen.
Kan ik dit verkrijgen via een app of of instelling?

Huidige toestel is een Sony XQ-AT51 Android 12 draaiend.

Zijn er merken/toestellen waar dit standaard kan?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:20
In de instellingen van de telefoon voor de betreffende apps alle rechten geven, en batterij besparen uitzetten, en rechten weghalen uitzetten.
Als dat allemaal gedaan is, en het werkt nog niet, contact opnemen met de app developers.

• JonasV91
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 23:36
swhnld schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:02:
In de instellingen van de telefoon voor de betreffende apps alle rechten geven, en batterij besparen uitzetten, en rechten weghalen uitzetten.
Als dat allemaal gedaan is, en het werkt nog niet, contact opnemen met de app developers.
Ik gebruik momenteel ook een appje Black Screen of Life.

Het zou handig zijn om uit te vinden hoe je een actieve app kan faken. Het zou moeten lijken alsof de app werkt maar eigenlijk net niet om de batterij te sparen.

Eigenlijk kan je het vergelijken met een sportwagen die stilstaat met een werkende motor (bijv. aan verkeerslichten). Dan is het verbruik ook minimaal. Dus concreet zou dit moeten betekenen dat de apps actief zijn maar eigenlijk heel weinig verbruiken.
Of zoals een processor zonder belasting.

Kan je een app actief houden maar zodanig lam leggen dat die slechts een absoluut minimum aan resources gebruiken?

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-11 16:57
Er is een instelling bij apps waarbij je kunt aangeven hoe je batterij omgaat met de betreffende apps.

Deze heet bij mij "App battery usage", hier kun je dan kiezen tussen "Unrestricted", "Optimized" en "Restricted"
Nou weet ik niet op deze optie ook beschikbaar is op deze Sony of Android 12, gezien ik zelf Android 14 draai.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)