Advies voor buisislolatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-05 20:02
In plaats van mijn verwarmingsbuizen te gaan opschuren en verven heb ik besloten ze in te pakken met buisisolatie. Nu word ik op (bijvoorbeeld) https://www.buisisolatie.nl/ overspoeld met types, kleuren en andere varianten. Ik weet alleen dat de buizen in mijn woning 14mm dik zijn en dat ik 34 meter nodig heb. Graag wil ik zo veel mogelijk isolatie per €. Maximale dikte mag 3cm zijn - op te krappe plekken snij ik het wel op maat.

Waar kan ik welke buisisolatie het beste aanschaffen? Bedankt voor het meedenken! :)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:52

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
je zoekt een vervanger voor schilderen, dus je wilt het voor het zicht aanpakken? je hebt ook hulzen om rond buizen te doen, want hoewel ik eenin buisisolatie staande instalatie zeker estetisch kan waarderen is mooi iets anders. en buis isolatie in het zicht blijft doorgaans niet geweldig lang mooi er komen toch deukjes etc in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-05 20:02
@twain4me het gaat me niet zozeer om hoe mooi het is, maar vooral voor de isolatie. Het opfleuren kan daarna altijd nog.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:48
Puur uit nieuwsgierigheid, waarom je buizen isoleren? Omdat je het over verven hebt doe ik de aanname dat je ze ziet en het dus om buizen gaat in ruimtes waar je bent/komt. Wat maakt het dan uit dat er warmte van de buizen komt in ruimtes die je toch al verwarmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 21:28
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:25:
In plaats van mijn verwarmingsbuizen te gaan opschuren en verven heb ik besloten ze in te pakken met buisisolatie. Nu word ik op (bijvoorbeeld) https://www.buisisolatie.nl/ overspoeld met types, kleuren en andere varianten. Ik weet alleen dat de buizen in mijn woning 14mm dik zijn en dat ik 34 meter nodig heb. Graag wil ik zo veel mogelijk isolatie per €. Maximale dikte mag 3cm zijn - op te krappe plekken snij ik het wel op maat.

Waar kan ik welke buisisolatie het beste aanschaffen? Bedankt voor het meedenken! :)
Ik zou bij de hornbach kijken :) goedkoop, verschillende diktes en eventueel zelfklevend.. hier ook gedaan paar jaar terug met dezelfde reden als jou. Hier waren ze geelachtig en had geen zin om alles te schuren en schilderen, dus gewoon ingepakt met grijze buisisolatie. Helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:55

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:33:
Puur uit nieuwsgierigheid, waarom je buizen isoleren? Omdat je het over verven hebt doe ik de aanname dat je ze ziet en het dus om buizen gaat in ruimtes waar je bent/komt. Wat maakt het dan uit dat er warmte van de buizen komt in ruimtes die je toch al verwarmd?
Het heeft idd geen zin om te isoleren in de ruimte waar de radiator hangt. Dat is eerder een beetje gek. Daar zou ik gewoon licht schuren, kartonnetje er achter en een keer blazen met een spuitbus radiatorlak.
Pagina: 1