Advies (beton)vloerverf keuken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
In m'n nieuwe woning ligt in de keuken een gegoten betonvloer die mooi vlak is. Deze is echter nog niet mooi afgewerkt / behandeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkPH7u4ZKc6SsXXUsllLPVGWHuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPJoumUngEXpZcYrH7knALHA.jpg?f=fotoalbum_large

Daarom ben ik van plan om twee lagen betonverf aan te brengen. Ik was van plan om Sikken Wapex 660 mat te kopen, maar deze 2-componenten vloerlak is op basis van epoxyhars.

Dit schijnt vooral voor bijv. garages gebruikt te worden. Maar ik lees dat het minder geschikt is voor ruimtes met vloerverwarming omdat er daardoor scheurtjes in de laklaag kunnen komen. Daarnaast zijn er wat ramen op zuid-west waardoor zonlicht de laag kan verkleuren.

Heeft iemand ervaring met betonverf? Moet ik toch een PU (polyurethaan) 2-componenten betonverf overwegen omdat deze geschikter zijn voor vloerwarming en zonlicht?

Advies en tips zijn welkom, ook over welke andere merken ik kan overwegen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:51

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik zou denk ik zelf een gevlinderde betonvloer polymeren. Dan krijg je een mooie coating waarbij de natuurlijke uitstraling van beton behouden blijft. Betonverf in een dekkende kleur mag dan mogelijk wel sterk zijn, als het bekrast of schilfert ziet het er niet meer uit. Ik zou bij een dekkende kleur dan nog eerder een gietvloer overwegen. Mocht je toch voor verf gaan, dan inderdaad een 2K UV-vaste betonverf. Kost iets meer, maar is zo veel duurzamer dan 1K betonverf.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-04 15:10
Ik had een gevlinderde vloer in de garage. Daar had ik betonverf op gesmeerd. Dat kwam allemaal weer los. Er is speciale epoxy voor dit soort vloeren.

Ik heb zelf eerst Holdbar vloerprimer aangebracht en daarna Holdbar Vloercoating. Dat zit er nog steeds goed in na bijna 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Maar die Sikkens Wapex 660 verf is op basis van een kleur? Dan verlies je wel volledig de uitstraling van je huidige vloer.

Volgens mij zijn er prima producten om alleen een matte coating toe te passen. Ik heb zelf ook ervaring met de producten van Holdbar (muurcoating in mijn geval), maar dat werkte erg fijn. Ik zou ze eens bellen wat er mogelijk is, misschien kan je ook direct na de primer een matte coating aanbrengen.

Sowieso gaan voor iets op basis van 2-componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
En wat ook zeer belangrijk in jouw geval is dat je je bestaande vloer eerst echt grondig moet reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Geen antwoord op je vraag, maar ik vind je vloer op de foto erg mooi en goed passen bij de rest van het interieur. Ik denk dat betonverf erg lelijk gaat worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 10-11-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05 21:34
google eens op betoncire.
ontzettend slijtvast en verschillende kleuren mogelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door 19roland70 op 12-11-2023 20:55 ]

Pagina: 1