Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Via een Quest2 speel ik voornamelijk PCVR sims als MSFS, DCS, Condor & VTOL VR. Voor die laatste twee is mijn bestaande i7700-32Gb-GTX1080i nog goed maar voor MSFS en DCS ben ik op zoek naar een upgrade obv een RTX4080
Wat mag het systeem gaan kosten?
[i]Mijn schatting voor dit nieuwe systeem is rond de 2.5K maar ben erg geïnteresseerd in 'the biggest bang for my buck'
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik wil alleen de computer vervangen en neem daar alleen de 2TB HDD van mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder het lijstje dat ik op basis van diverse reviews bij elkaar gescharreld heb. Ik ben benieuwd of jullie dit een gebalanceerd systeem vinden en of ik mogelijkerwijs iets ben vergeten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen echte voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur is mijn systeem stil en geeft het geen licht
Mijn huidige CoolerMaster kast van 22x47.5 is ingebouwd in een verrijdbare kast. Het zou aardig zijn als een nieuwe kast daar ook weer inpast. Maar gezien de afmetingen die ik voorbij zie komen vermoed ik dat dat een een uitdaging gaat worden.
Ga je overklokken?
Als dat kan met het mobo ga ik dat zeker proberen
Wat verwacht je van ons?[i]
Belangrijkste vragen die in me opkomen: is onderstaande lijst 'gebalanceerd': is het idd een goed idee om deze AMD cpu, mobo en gpu met elkaar te combineren voor PCVR? Zie ik nog ergens iets over het hoofd: mis ik nog onderdelen?
Via een Quest2 speel ik voornamelijk PCVR sims als MSFS, DCS, Condor & VTOL VR. Voor die laatste twee is mijn bestaande i7700-32Gb-GTX1080i nog goed maar voor MSFS en DCS ben ik op zoek naar een upgrade obv een RTX4080
Wat mag het systeem gaan kosten?
[i]Mijn schatting voor dit nieuwe systeem is rond de 2.5K maar ben erg geïnteresseerd in 'the biggest bang for my buck'
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik wil alleen de computer vervangen en neem daar alleen de 2TB HDD van mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder het lijstje dat ik op basis van diverse reviews bij elkaar gescharreld heb. Ik ben benieuwd of jullie dit een gebalanceerd systeem vinden en of ik mogelijkerwijs iets ben vergeten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen echte voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur is mijn systeem stil en geeft het geen licht
Ga je overklokken?
Als dat kan met het mobo ga ik dat zeker proberen
Wat verwacht je van ons?[i]
Belangrijkste vragen die in me opkomen: is onderstaande lijst 'gebalanceerd': is het idd een goed idee om deze AMD cpu, mobo en gpu met elkaar te combineren voor PCVR? Zie ik nog ergens iets over het hoofd: mis ik nog onderdelen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 402,85 | € 402,85 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 267,- | € 267,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4080 16GB X3 | € 1.199,- | € 1.199,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B5600C40 | € 188,09 | € 188,09 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 154,95 | € 154,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 116,88 | € 116,88 |
| Totaal | € 2.542,39 | |||