Zoek de naam voor beeld-issue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mredant
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-09 22:04
Beste,

Ik wil graag de settings van mijn monitor beter krijgen, vooral als het gaat om onderstaande issue dat optreedt bij snellere bewegende opbjecten. Dit is een screenshot van een filmpje gemaakt tijdens het scrollen op een webpagina.

Aangezien ik geen flauw idee heb hoe dit fenomeen heet ben ik wat aangewezen op hulp. Iemand die weet hoe dit fenomeen heet dan kan ik verder met het uitzoeken van de oplossing.

M'n scherm : iiyama GB2730HSU-B1

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LcxKmKAlT1g_9wbkZS8kOkvjyU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXk4InOVMbNEzKkoYnuJNukG.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via mredant op 07-11-2023 17:12)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mredant
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-09 22:04
Thx voor je reply @MNDutch
Het is inderdaad ghosting, de link die je deelde was overigens erg handig want ik zat meteen op de juiste instelling van m'n scherm.

Uit onderstaande info icm. het feit dat ik de setting 'lager' diende te zetten om het fenomeen weg te krijgen haal ik dat het gaat om 'inverse ghosting'

Bedankt

iiYama: Ga in de OSD naar Picture Adjust -> Overdrive. Zet deze op +1 om ghosting te verminderen. Niet het gewenste resultaat? Zet hem dan naar +2. Stel hem weer lager in als je last krijgt van inverse ghosting.