Mini-pc van V&A stuk. User en webwinkel geven geen gehoor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:23
Heb in april op V&A een nieuwe UM690 gekocht met garantie en bon. Ik gebruikte deze als proxmos server. Ergens begin september wilde de mini pc niet meer posten. Zelfs als ik buis in ga, freezed de bios.

Ik heb contact geprobeerd te krijgen met de user via DM, geen gehoord. Via het emailadres waarvan uit hij de bon heeft gestuud: geen gehoor.

De verkoper waar de tweaker het apparaat heeft gekocht is Winkel en die zeggen: we geven alleen garantie aan de persoon waar we het aan verkocht hebben.

Nu heb ik een paar vragen:

1) Vinden jullie het terecht als ik deze user achteraf nog een slechte review zou geven
2) Mag Winkel mij garantie weigeren? Oftewel is garantie op het apparaat of op de koop?

bonus vraag: iemand die weet wat ik technisch nog kan doen met dit aparaat? Heb al de ssd eruit gehaald en de dimms van plek gewisseld en zelfs 1 van de 2 repen geinstalleerd om te kijken of er iets met de dimms mis is...

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2023 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:03
Heeft de verkoper hem met garantie aangeboden? Dan zou ik hem zeker een beoordeling geven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Reptielenbrein schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:57:
Heeft de verkoper hem met garantie aangeboden? Dan zou ik hem zeker een beoordeling geven.
sorry hoor, ik verkoop ook dingen met garantie omdat het binnen de garantietermijn van mijn factuur valt. ik ga niemand zelf garantie geven. Dit valt niet onder 'misleiden'.

ik wist niet dat webshops dit konden weigeren. dit is een interessante vraagstuk. ik volg mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 07-11-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Reptielenbrein schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:57:
De verkoper bood em als nieuw en met garantie aan inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
Farabi schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:59:
[...]

sorry hoor, ik verkoop ook dingen met garantie omdat het binnen de garantietermijn van mijn factuur valt. ik ga niemand zelf garantie geven. ik vind dat dit niet onder misleiden valt.

ik wist niet dat webshops dit konden weigeren. dit is een interessante vraagstuk. ik volg mee.
Ik verwacht niet dat de verkoper het ding zelf gaat repareren of mijn geld gaat teruggeven maar hij zou met 2 minuten moeite het wel kunnen opgeven voor RMA en dan kan ik de rest doen...

Ik was ook verbaasd over de houding van Winkel. Gaat over Winkel.de trouwens maar lijkt mij dat consumentenrecht binnen de eu grotendeels gelijk zou moeten zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2023 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:28
https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
De 'wettelijke garantie' gaat vanzelf mee naar een nieuwe eigenaar. De verkoper mag dus niet tegen een nieuwe eigenaar zeggen dat het niet meer geldt doordat het is doorverkocht. Want de nieuwe eigenaar heeft dezelfde rechten als de eerste eigenaar van een product. De rechten gaan volgens de wet mee met het product.

De verkoper mag vragen om bewijs dat het product bij hem is gekocht. Dit kan u bijvoorbeeld doen met de kassabon van de eerste eigenaar.

Om te bepalen hoe lang het product nog moet meegaan, moet u tellen vanaf de eerste eigenaar. Mocht de eerste eigenaar ervan uitgaan dat het product 3 jaar meegaat? En neemt u het product na 2 jaar over? Dan hebt u nog 1 jaar recht op wettelijke garantie.

Of u verkopersgarantie of fabrieksgarantie aan iemand anders kan doorgeven hangt af van de garantievoorwaarden. Die mag de verkoper of fabrikant namelijk zelf kiezen. Daar kan in staan dat de garantie niet overdraagbaar is.
Dus ja wettelijk heb je garantie. Als het via de Nederlandse webshop gekocht is. Hoe het zit met de buitenlandse webshop ( .DE etc ) zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in het Shopping Forum, dus move AZ > SF :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Limbeckx schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:59:
[...]

De verkoper bood em als nieuw en met garantie aan inderdaad
er is een verschil tussen 'zelf garantie geven' en 'garantie via de factuur'. welke heeft hij aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Farabi schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:01:
[...]

er is een verschil tussen 'zelf garantie geven' en 'garantie via de factuur'. welke heeft hij aangeboden?
Garantie via de factuur.

Nogmaals ik verwacht ook niet persee dat hij persoonlijke garantie geeft. Alleen even helpt met Winkel. Dat gezegd hebbende ben ik ook benieuwd naar wat Winkel hier wel en niet kan doen...

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2023 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 17:14
Er is een verschil tussen fabrieksgarantie en wettelijke garantie. TS wil beroep doen op wettelijke garantie en daar staat hij in zijn recht. Winkel heeft hierdoor ongelijk. Natuurlijk is het de vraag hoe je je gelijk gaat halen.

De verkoper heeft hier niets mee te maken. Een slechte review zou schofterig zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2023 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
Farabi schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:59:
[...]

sorry hoor, ik verkoop ook dingen met garantie omdat het binnen de garantietermijn van mijn factuur valt. ik ga niemand zelf garantie geven. Dit valt niet onder 'misleiden'.

Dat ligt er zeker wel aan. Als je als verkoper 500 verkoop beoordelingen hebt dan handel je gewoon als bedrijf. Er is niemand die particulier zoveel verkoopt. Dus ja dan verwacht ik zeker garantie van verkoper.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Reptielenbrein schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:19:
[...]

Dat ligt er zeker wel aan. Als je als verkoper 500 verkoop beoordelingen hebt dan handel je gewoon als bedrijf. Er is niemand die particulier zoveel verkoopt. Dus ja dan verwacht ik zeker garantie van verkoper.
zolang je geen kvk nummer hebt, blijf je een particuliere verkoper. dus ik weet niet waarop je het allemaal baseert.

ik zou mijn onderbuikgevoelens weglaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 07-11-2023 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
@Limbeckx Je zou contact zoeken met het ECC, die kan hierin bemiddelen. Meestal geeft Winkel wel toe als het ECC gaat bemoeien. Winkel houding is natuurlijk niet zoals het hoort, maar zo werken ze wel helaas. Aankopen zijn account gebonden.

@Reptielenbrein Wat je aangeeft, slaat nergens op. Een particulier kan net zo goed 500 verkoop beoordelingen hebben, dat zegt helemaal niks en heeft ook niets te maken met een eventuele garantie kwestie.

[ Voor 33% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2023 19:20 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
MysticX schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:23:
@Limbeckx Je zou contact zoeken met het ECC, die kan hierin bemiddelen. Meestal geeft Winkel wel toe als het ECC gaat bemoeien. Winkel houding is natuurlijk niet zoals het hoort, maar zo werken ze wel helaas. Aankopen zijn account gebonden.

@Reptielenbrein Wat je aangeeft, slaat nergens op. Een particulier kan net zo goed 500 verkoop beoordelingen hebben, dat zegt helemaal niks en heeft ook niets te maken met een eventuele garantie kwestie. Hoe ga je
Thx @MysticX. Het klinkt vanuit je bericht dat dit een bekend issue is van Winkel, kopt dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2023 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@Limbeckx je moet het uitvechten met Winkel. dat de verkoper niet reageert is dikke pech lijkt mij. of hij zou uit coulance iets moeten terugdoen.

zit hij uberhaupt nog wel op tweakers? een slechte beoordeling vind ik wel te ver gaan eerlijk gezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2023 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
..

[ Voor 95% gewijzigd door Reptielenbrein op 07-11-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Limbeckx schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:27:
[...]

Thx @MysticX. Het klinkt vanuit je bericht dat dit een bekend issue is van Winkel, kopt dat?
Ja, eigenlijk wel. Als de verkoper zou reageren, dan zou het zo opgelost kunnen zijn, maar helaas geeft hij niet thuis, dus moet je wel deze weg op helaas.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2023 19:23 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:20
https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn

Er staat niets over dat de garantie vervalt na wederverkoop. Alleen verkeerd gebruik van het product kan als reden gelden om garantie te weigeren. Maar je gelijk behalen is een andere zaak. Rechtsbijstand, geschillencommissie of ECC benaderen.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:58

DDX

Even op andere manier; je hebt bon toch ? Dus bewijs dat het bij Winkel gekocht is.
Wat nou als de eerste koper het aan jou cadeau heeft gedaan, dan kan je toch ook gewoon aanspraak maken op garantie ?

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2023 19:21 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Limbeckx schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:55:
Heb in april op V&A een nieuwe UM690 gekocht met garantie en bon. Ik gebruikte deze als proxmos server. Ergens begin september wilde de mini pc niet meer posten. Zelfs als ik buis in ga, freezed de bios.

Ik heb contact geprobeerd te krijgen met de user via DM, geen gehoord. Via het emailadres waarvan uit hij de bon heeft gestuud: geen gehoor.

De verkoper waar de tweaker het apparaat heeft gekocht is Winkel en die zeggen: we geven alleen garantie aan de persoon waar we het aan verkocht hebben.

Nu heb ik een paar vragen:

1) Vinden jullie het terecht als ik deze user achteraf nog een slechte review zou geven
2) Mag Winkel mij garantie weigeren? Oftewel is garantie op het apparaat of op de koop?

bonus vraag: iemand die weet wat ik technisch nog kan doen met dit aparaat? Heb al de ssd eruit gehaald en de dimms van plek gewisseld en zelfs 1 van de 2 repen geinstalleerd om te kijken of er iets met de dimms mis is...
Een negatieve review bij een user omdat Winkel moeilijk doet...? Lijkt me niet logisch

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DDX schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:43:
Even op andere manier; je hebt bon toch ? Dus bewijs dat het bij Winkel gekocht is.
Wat nou als de eerste koper het aan jou cadeau heeft gedaan, dan kan je toch ook gewoon aanspraak maken op garantie ?
Via Winkel gekocht of Winkel als verkoper? Een wezenlijk verschil voor een afhandeling.

v&a aangeboden: Minisforum Venus UM690, Ryzen 9 6900HX, 32GB ram, 1TB opslag << deze? Geen garantie?

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2023 19:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:46:
[...]

Via Winkel gekocht of Winkel als verkoper? Een wezenlijk verschil voor een afhandeling.

v&a aangeboden: Minisforum Venus UM690, Ryzen 9 6900HX, 32GB ram, 1TB opslag << deze? Geen garantie?
Die advertentie is dag na de verkoop nog veranderd.

Zelf heb ik eerder een slechte ervaring gehad met deze verkoper bij ook een Winkel.de garantieafwikkeling
Voor meer info stuur een bericht.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een review zonder beoordeling maar gewoon als opmerking dat er geen reactie meer is gekomen lijkt me nuttig voor toekomstige kopers. Maar koper hoeft natuurlijk niet meer te reageren na een half jaar, dus negatief is niet van toepassing.

Wel extreem flauw als verkoper je bewust zou negeren. Kan je niks direct bij de fabrikant qua garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de winkel uit TS, titel en meerdere reacties verwijderd conform het SF Beleid.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:22
Farabi schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:22:
[...]

zolang je geen kvk nummer hebt, blijf je een particuliere verkoper. dus ik weet niet waarop je het allemaal baseert.

En dat klopt dus niet. https://www.eccnederland....idelijkt-begrip-handelaar
Ben je een handelaar dan moet je je aan de regels houden. Een KvK nummer is daarin niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:28:
[...]

En dat klopt dus niet. https://www.eccnederland....idelijkt-begrip-handelaar
Ben je een handelaar dan moet je je aan de regels houden. Een KvK nummer is daarin niet noodzakelijk.
Dude, dit is een duidelijke misleidende situatie. Kan je zelfs aangifte over doen (oplichting). Dit heeft helemaal niets met dit onderwerp te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PP_Sound schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:07:
Die advertentie is dag na de verkoop nog veranderd.

Zelf heb ik eerder een slechte ervaring gehad met deze verkoper bij ook een [Mbr]Winkel[/].de garantieafwikkeling
Voor meer info stuur een bericht.
Door dat deze op verkocht is gezet? Dus hoeft inhoudelijk niet gewijzigd te zijn?

Edit: het is nu wat onoverzichtelijk geworden. Maar in dit geval hoeft Winkel niet perse de partij te zijn die ook voor de garantie afhandeling zou moeten zorgen. Binnen het aanbod van Winkel worden ook spullen van andere aanbieders verkocht. Soms via verzending van Winkel, maar soms ook door de andere aanbieder zelf. In dat laatste geval dient men contact op te nemen met de aanbieder en niet met Winkel.

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 07-11-2023 20:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Farabi schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:50:
[...]

Dude, dit is een duidelijke misleidende situatie. Kan je zelfs aangifte over doen (oplichting). Dit heeft helemaal niets met dit onderwerp te maken.
Het gaat niet om de zaak zelf maar om wanneer het Europees Hof iemand als handelaar ziet.
En daar zit een KvK of ander eu naam niet bij.

Dus je kan prima een handelaar zijn en geen KvK.

Anders ga ik maar even een webshop vanuit mijn huis beginnen en allemaal mooie nieuwe dingen verkopen zonder KvK en kan iedereen fluiten naar zijn consumenten rechten want ik ben geen bedrijf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:58:
[...]

Anders ga ik maar even een webshop vanuit mijn huis beginnen en allemaal mooie nieuwe dingen verkopen zonder KvK en kan iedereen fluiten naar zijn consumenten rechten want ik ben geen bedrijf....
nogmaals, dit is oplichting. natuurlijk kan je niet zomaar mensen oplichting. dat is strafbaar. maar de verkoper in deze topic is netjes zijn afspraken nagekomen. er is geleverd wat de koper wilde. dat de webwinkel onverwachts moeilijk doet is pech hebben. je kan wettelijk niks verhalen op deze verkoper.

maar laten we eerlijk zijn, elke koper verkoopt zijn product hier onder 'garantie' zolang het binnen de factuurdatum valt. wie zou zoiets verwachten? je kan de verkoper absoluut niet hierop aanspreken. Ik had dit zelf ook niet geweten.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 07-11-2023 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Farabi schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:02:
[...]

nogmaals, dit is oplichting. natuurlijk kan je niet zomaar mensen oplichting. dat is strafbaar. maar de verkoper in deze topic is netjes zijn afspraken nagekomen. er is geleverd wat de koper wilde. dat de webwinkel onverwachts moeilijk doet is pech hebben.

maar laten we eerlijk zijn, elke koper verkoopt zijn product hier onder 'garantie' zolang het binnen de factuurdatum valt. wie zou zoiets verwachten? je kan de verkoper absoluut niet hierop aanspreken. Ik had dit zelf ook niet geweten.
nogmaal het gaat niet om die case zelf....

Uitspraak Europees Hof van Justitie
Het Europees Hof van justitie stelt dat een consument ten opzichte van een handelaar als een economisch zwakkere en juridisch minder ervaren contractpartij moet worden gezien. Om te bepalen of er sprake is van een handelaar en dat het om handelspraktijken gaat, moet naar de volgende criteria worden gekeken:

de online verkoop vindt op een georganiseerde wijze plaats;
de verkoper heeft een winstoogmerk;
de verkoper beschikt over productinformatie en technische vaardigheden;
de verkoper is btw-plichtig,
de verkoper koopt nieuwe of tweedehandsgoederen met als doel om die vervolgens weer te verkopen, waarbij deze activiteit met een zekere regelmaat, frequentie en/of gelijktijdig met zijn commerciële of beroepsactiviteit plaatsvindt,

de te koop aangeboden producten zijn allemaal van hetzelfde type of hebben dezelfde waarde, in het bijzonder is het aanbod geconcentreerd op een beperkt aantal producten.
Als een verkoper middels een aantal verkoopadvertenties tweedehandsgoederen aanbiedt en hierbij een winstoogmerk heeft, is het op zichzelf staand niet voldoende om die persoon als handelaar aan te merken. Deze kan pas als handelaar worden gezien als er in naam van het bedrijf, de ambacht of het beroep wordt gehandeld.

KvK is een vereist voor ondernemers ja anders krijg je vanzelf de belastingdienst achter je aan. maar niet vereist om als handelaar gezien te worden. en als je als handelaar gezien wordt moet je je ook gedragen en de garantie leveren. of dat hier het geval is geen idee heb ook geen zin om dat te gaan uitzoeken maar je oneliner over geen KvK dus geen handelaar klopt niet en daar ging het mij om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
hardware-lover schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:46:
[...]

Via [Mbr]Winkel[/] gekocht of [Mbr]Winkel[/] als verkoper? Een wezenlijk verschil voor een afhandeling.

Dit moet naderhand zijn veranderd. De mini pc was in het plastic toen ik em kreeg en zeker met garantie aangeboden.

Het begint een beetje fishy te worden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

[...]

Loki504 heeft gewoon gelijk. Als iemand hier 500 dingen verkoopt dan handelt hij zakelijk. Maar die 500 was toch hypothetisch en slaat toch op de verkoper waar TS de mini-pc van heeft gekocht?

Sommige mensen denken dat je bij particuliere verkoop geen garantie hebt. Dat is maar ten dele waar. Een particuliere verkoper is verplicht om een conform product te leveren. Een nieuwe mini-pc die na een half jaar kapot gaat, is niet conform. TS kan de verkoper dus aanspreken, ook als die niet zakelijk handelt.

TS kan ook de oorspronkelijke webwinkel aanspreken als Nederlands recht van toepassing is op de overeenkomst tussen de V&A-verkoper en de webwinkel. Als het Duitse recht van toepassing is mogelijk ook, dat weet ik niet. Het ECC kan hierbij bemiddelen, ik raad aan om dat eerst te proberen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Limbeckx schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:20:
Dit moet naderhand zijn veranderd. De mini pc was in het plastic toen ik em kreeg en zeker met garantie aangeboden.

Het begint een beetje fishy te worden...
Hij heeft er zo te zien meer dan één verkocht, en dat geldt ook voor andere verkochte artikelen van hem.

Dus een doorsnee particuliere aanbieder lijkt het niet te zijn. Niet dat ik wil zeggen dat het fout is, maar dat is wat me is opgevallen.

Hopelijk volgt er nog een positief einde voor jou.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Aikon schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:17:
Een review zonder beoordeling maar gewoon als opmerking dat er geen reactie meer is gekomen lijkt me nuttig voor toekomstige kopers. Maar koper hoeft natuurlijk niet meer te reageren na een half jaar, dus negatief is niet van toepassing.

Wel extreem flauw als verkoper je bewust zou negeren. Kan je niks direct bij de fabrikant qua garantie?
Je mag natuurlijk zelf weten waar je een negatieve beoordeling voor geeft. Als je er ook een toelichting bij zet kunnen lezers van je review zelf inschatten bij wie van de twee de fout ligt. Als de verkoper nog gewoon op tweakers actief is is gewoon een antwoord wel het minste wat je mag verwachten, al was dat maar "hoi Limbeckx, ik ga de garantieafhandeling niet meer indienen, je hebt de bon en daarmee kun je bij de winkel terecht". Los van de behulpzaamheid is iemand gewoon negeren die je iets vraagt gewoon onbeleefd.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb via de dm het telefoonnummer van verkoper gekregen. Deze gaf aan dat hij niet echt regelmatig op tweakers komt en mijn mail in zijn spam box terecht is gekomen. Hij gaat voor mij bij *webshop* een reparatie verzoek aanmaken.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 08-11-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bwerg schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:17:
[...]

Je mag natuurlijk zelf weten waar je een negatieve beoordeling voor geeft. Als je er ook een toelichting bij zet kunnen lezers van je review zelf inschatten bij wie van de twee de fout ligt. Als de verkoper nog gewoon op tweakers actief is is gewoon een antwoord wel het minste wat je mag verwachten, al was dat maar "hoi Limbeckx, ik ga de garantieafhandeling niet meer indienen, je hebt de bon en daarmee kun je bij de winkel terecht". Los van de behulpzaamheid is iemand gewoon negeren die je iets vraagt gewoon onbeleefd.
TS vraagt om meningen of een negatieve review terecht zou zijn, dus vandaar dat ik die geef? Daarnaast schrijf ik bewust negeren. Zoals nu blijkt was het dus niet bewust. En exact daarom kan je dus wmb in dit geval niet negatief beoordelen, want je kan niet weten of iemand je bewust negeert, verkoper kan gewoon Tweakers niet meer bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Aikon schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:57:
Daarnaast schrijf ik bewust negeren.
Ik ook. ;) dat ik je quote betekent niet dat ik het oneness ben.

Maar zo te horen komt het toch nog goed, mooi. :) De slechte review kan hooguit naar de webwinkel voor de niet-meewerkende houding.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
[...]

KvK bepaalt dus niet of je particulier bent of handelaar, deze vlieger gaat niet op.
Voordat je antwoorden geeft moet je wel even nagaan of ze kloppen.
Pagina: 1