Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• bandoneon
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-11 13:44
Hallo allemaal,

We zijn van plan een multi-split airconditioningsysteem te installeren en na wat onderzoek en het doorlezen van vele discussies hier, neigen we naar een systeem van Mitsubishi HI. Dit is onze situatie:

Kamer 1: 38 m³, gebruikt als kantoor. Goed geïsoleerd en recent gerenoveerd, maar zonder verwarming.

Kamer 2: 55 m³, fungeert als eetkamer. Het is in feite de helft van een grotere ruimte die door schuifdeuren is verdeeld. Het eetgedeelte heeft geen verwarming, maar de aangrenzende ruimte wel.

Beide kamers bevinden zich op de begane grond. We willen de aircounits gebruiken als hoofdverwarming in deze twee ruimtes, en ook voor verkoelen in de zomer. Voor dat laatste is het wel prettig als de ruimte achter de schuifdeuren in kamer 2 ook (deels) kan worden verkoeld.

We hebben een offerte ontvangen voor Mitsubishi HI:

Buitenunit: SCM50 - 5 KW
Binnenunits: 2x SRK35ZS-W

De totale kosten zijn 3350 euro, alles inbegrepen.

Van wat ik heb kunnen zien, lijkt dit een redelijke prijs, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Maar wat ik ook zie is dat het betreft de modellen zonder ingebouwde WiFi module. De modellen die dat wel hebben zijn de SRK35ZS-WF, en deze blijken ook nieuwere modellen te zijn.
Wat ik me nog afvraag, en nog geen antwoord op heb kunnen vinden:

- Is er een verschil tussen de SRK35ZS-W en de SRK35ZS-WF modellen behalve dat de laatste WiFi heeft? Dit willen we sowieso, ik begrijp dat het op de W modellen ook een optie is maar ik ben benieuwd of ook andere verschillen zijn. En of het dan niet gewoon beter is om de WF modellen te nemen, gewoon omdat ze nieuwer zijn?

- Het wordt aangegeven dat de combinatie van WF modellen met multisplit 2x 3,5 KW niet mogelijk is. Het is mij onduidelijk of dit komt omdat ze niet leverbaar zijn of dat de combi niet bestaat. Ik zie echter online dat de combi met 1x 35kw en 1x 25 kw wel een optie is, en dan vraag ik me af: is 2,5KW niet gewoon voldoende voor kamer 1, 38 m3? Als ik dit online bereken dan lijkt de aangeboden optie van 3,5 KW voor 38m3 veel te veel te zijn.

Dank voor alle input!
S